نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 10:47

صدور حکم حبس برای متهم خرید و فروش اشیا عتیقه در مانه و سملقان

بجنورد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم شش ماه حبس تعزیری برای متهم خرید و فروش اشیای تقلبی در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

علی مستوفیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای انجام مأموریت‌های محوله باهدف پیشگیری و مقابله با جرایم حوزه میراث‌فرهنگی، پرونده یک مورد خرید و فروش اشیای تقلبی در بخش سملقان پیگیری شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: تخلف خرید و فروش اشیا عتیقه در دادگاه عمومی بخش سملقان مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم به شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: اشیا مکشوفه شامل سکه نقره، گوشواره مسی، قاشق مسی، مهر مسی و سر پیکان است که به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضبط شد.

مستوفیان گفت: با توجه به اینکه برخی از افراد جامعه از عواقب نگهداری اشیای تقلبی و یا خریدوفروش آن‌ها آگاهی ندارند در دام افراد سودجو گرفتار شده و گاهی موجب بی‌خانمانی و ازدست‌دادن اموال و حبس‌های طولانی برای آن‌ها می‌شود.

وی در تشریح قانون الحاق یک ماده به‌عنوان ماده ۵۶۶ مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی گفت: بر اساس این ماده‌قانونی هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی و تاریخی اعم از ایرانی و خارجی را به‌جای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه، قاچاق یا فروش، معرفی، حمل یا نگهداری کند؛ یا با آگاهی از تقلبی بودن اثر خریداری کند به حبس از نود و یک روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محکوم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435184

مهمترین اخبار ایران و جهان: