نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 22:53

دیدار وزیران خارجه آمریکا و الجزایر در واشنگتن

وزیران خارجه آمریکا و الجزایر در دیدار با یکدیگر روابط دو کشور و مسایل منطقه‌ای از جمله کودتا در نیجر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، احمد عطاف، وزیر خارجه الجزایر در جریان سفر خود به آمریکا با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این دیدار دو طرف روابط کنونی میان الجزایر و آمریکا و چشم‌انداز روابط دو کشور را مورد بررسی قرار دادند و درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف به تبادل نظر پرداختند.

وزیران خارجه آمریکا و الجزایر در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی میان دو کشور از روند مشاوره‌های سیاسی میان دو طرف و گسترش روابط در زمینه‌های مختلف استقبال کردند و بر اراده قوی مقامات سیاسی دو کشور جهت تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند.

همچنین عطاف و بلینکن به تبادل نظر درباره تحولات منطقه به ویژه اوضاع جاری در نیجر، مالی و لیبی پرداختند و مواضع هم‌سوی دو کشور در این رابطه و تلاش‌های دو طرف برای در اولویت قراردادن راه‌کارهای صلح‌آمیز حل‌وفصل این بحران‌ها جهت جلگیری از خطرات ناشی از گزینه نظامی را مورد تاکید قرار دادند.

علاوه بر این وزیران خارجه آمریکا و الجزایر به گفتگو درباره تحولات مسئله فلسطین پرداختند و مسئله صحرای غربی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر حمایت خود از تلاش‌های استفان دی میستورا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد جهت ترغیب طرف‌های درگیری به گفتگوهای سیاسی جدی و بدون پیش‌شرط تأکید نمودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434784

مهمترین اخبار ایران و جهان: