نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 22:25

ثبت نام ۳۳۴متقاضی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ‌کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام ۳۳۴ متقاضی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از زمان آغاز فرآیند پیش ثبت نام متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا امروز چهارشنبه ۳۳۴ نفر در استان کرمانشاه پیش ثبت نام خود را تکمیل و مدارک خود را بارگذاری کرده اند.

وی با اشاره به تعداد آقایان و بانوان شرکت کننده، افزود: از این تعداد ۳۰۱ نفر و ۳۳ نفر زن هستند.

به گفته وی از این تعداد ۶ نفر فوق دیپلم، ۲۹ نفر لیسانس، ۲۳۸ نفر کارشناسی ارشد، ۵۲ نفر دکترا و هشت نفر تحصیلات حوزوی دارند.

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع هفت هزار و ۶۶۹ نفر از متقاضیانی که در روز اول (۱۶ مرداد) در کشور پیش ثبت نام خود را تکمیل و مدارک خود را بارگذاری کرده اند، ۱۳۳ نفر مربوط به استان کرمانشاه بوده است.

شعبانی بیان کرد: در روز دوم فرآیند پیش ثبت نام انتخابات (۱۷ مرداد) نیز ۶ هزار و ۲۴۷ نفر در کشور پیش ثبت نام خود را تکمیل و مدارک خود را بارگذاری کرده اند که از این تعداد سهم استان کرمانشاه ۱۲۴ نفر بوده است. در روز سوم هم ۶۶ نفر در استان ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: از کل تعداد ثبت نام شدگان استان ۵۲ نفر در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۶۸ نفر در بازه ۳۵ تا ۴۰ سال، ۸۱ نفر در بازه ۴۰ تا ۴۵ سال، ۳۷ نفر در بازه ۴۵ تا ۵۰ سال، ۴۰ نفر در بازه ۵۰ تا ۵۵ سال، ۳۳ نفر در بازه ۵۵ تا ۶۰ سال، ۱۹ نفر در بازه ۶۰ تا ۶۵ سال، ۳ نفر در بازه ۶۵ تا ۷۰ سال و یک نفر بالای ۷۰ سال هستند.

گفتنی است، پیش ثبت نام متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد آغاز و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434740

مهمترین اخبار ایران و جهان: