نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 00:15

بانویی که با محبت امام حسین(ع) دختران را چادری می‌کند+عکس

بانوی فعال مسجدی می‌گوید: باتوجه به اتفاقات اخیر تصمیم گرفتیم به دخترانی که از محرم امسال چادری شوند، چادر هدیه دهیم. دخترها استقبال کردند و بعد از مجالس هیأت مسجد صاحب الزمان مراغه و فهمیدن فایده‌های حجاب، چادر سر کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، زینب محمدی متولد سال ۱۳۶۴ و اهل شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی و از زمره فرهنگیان دغدغه‌مندی است که از ایام کرونا و تعطیلی مدارس، پا به میدان فعالیت‌های جهادی گذاشت تا به عنوان یک معلم در جهت جلوگیری از افت تحصیلی‌ دانش‌آموزان در منطقه محروم خود قدمی بردارد. این اقدام خداپسندانه او همچنان نیز تداوم دارد.


زینب محمدی بانوی فعال مسجدی

استفاده از سنگر مسجد برای رشد معنوی کودکان و نوجوانان

این اقدام خیرخواهانه به مرور مقدمه انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی توسط او شد و اکنون در سنگری به نام مسجد صاحب الزمان(عح) در جهت رشد معنوی کودکان و نوجوانان و معرفی شخصیت‌ها و الگوهای ناب اسلام به آن‌ها می‌کوشد. او می‌گوید: «به کمک دیگر اهالی محله اکنون برای ایام اربعین حسینی در حال آماده‌سازی برنامه‌هایی هستیم تا به‌وسیله آن، هم عشق و ارادت خود به ساحت سیدالشهدا(ع) را ابراز و هم حال و هوای حسینی به منطقه خود ببخشیم.»

پیاده‌روی حرم به حرم در ایام اربعین

برگزاری پیاده روی حرم به حرم در مسیر ۷ کیلومتری دو امامزاده سید محمد و امامزاده سید ابراهیم چکان منطقه از جمله اقداماتی است که او انجام می‌دهد. محمدی و دیگر بانوان فعال منطقه همچنین در مسیر پیاده روی، موکب و ایستگاه صلواتی برپا می‌کنند. او می‌گوید: «سعی داریم فرهنگ عاشورا را ترویج کنیم. بچه‌های شرکت کننده در این مراسم را با اهدای جوایز به عفاف و حجاب و به‌ویژه چادر به عنوان حجاب برتر تشویق می‌کنیم.»

هدیه ویژه به دختران محجبه

برگزاری مسابقات روخوانی قرآن برای کودکان و قرائت دسته جمعی زیارت اربعین و زیارت عاشورا از دیگر کارهایی است که در این مراسم انجام می‌شود. خانم محمدی همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته به صورت ثابت برای بچه‌های مسجد، جلسه‌ای را برای فرهنگ‌سازی موضوعات مختلف برگزار می‌کند و به معرفی شخصیت‌هایی همچون حضرت زینب(س)، حر بن یزید ریاحی و... می‌پردازد تا روحیه حق طلبی را در آنان تقویت کند. او می‌گوید: «با توجه به اتفاقات اخیر تصمیم گرفتیم به آن‌ دسته از دخترانی که از محرم امسال چادری شوند، هدایایی را تقدیم کنیم. چادرهایی برای آنان تهیه و به آنان هدیه کردیم که باعث استقبال و شادی بسیاری از آنان شد.»

راه‌اندازی هیأت دخترانه در مسجد

مجموع این اقدامات خانم محمدی در رشد روحیه معنوی بچه‌ها بسیار مؤثر بوده؛ تا جایی‌که آن‌ها را به الگوگیری از زندگی اهل بیت(س) راغب کرده است. او می‌گوید: «افزون بر این در مسجد یک هیأت دخترانه برای نوجوانان راه‌اندازی کرده‌ایم و عزاداری و مراسم مختص و متناسب این قشر را برای‌شان برگزار می‌کنیم.»

این بانو معتقد است تنها گریه و شیون برای اباعبدالله(ع) و یاران‌شان کفایت نمی‌کند، بلکه باید شخصیت امام حسین(ع) را به بچه‌ها شناساند و آن‌ها را به حرکت در مسیر ایشان ترغیب کرد. او علاوه بر فعالیت در قامت یک معلم دلسوز، مادر دو فرزند نیز هست، اما هیچ یک از این مسئولیت‌ها خدشه‌ای به انجام کار جهادی و فرهنگی او وارد نکرده و معتقد است وقتی پای عشق و علاقه وسط باشد، مسیر برای انسان هموار می‌شود.

از خانواده‌ها خواستم ماهواره را کنار بگذارند

او البته معتقد به فرآیند تأثیر گذاشتن و تأثیرپذیری است و بر یادگیری از بچه‌ها اذعان دارد و می‌گوید: «علاوه بر اینکه این اقدامات موجب می‌شود که روی بچه‌ها اثرگذار باشم در بسیاری موارد خودم نیز از آنان تاثیر پذیرفته‌ام، بچه‌هایی که علی رغم هجمه‌های دشمن، همچنان در مسیر درست در حال حرکت هستند.» او برای تأثیر عمیق اقدامات خود بر بچه‌ها از خانواده‌های آنان نیز تقاضا کرده تا ابزاری همچون ماهواره که فرزندان‌شان را بیشتر در تیررس اهداف دشمن قرار می‌دهد کنار بگذارند تا بتوانند در تربیت درست آن‌ها موفق عمل کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434940

مهمترین اخبار ایران و جهان: