نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 14:35

کماندوهای اوکراین در جنوب انگلیس چه می‌کنند؟

یک نشریه انگلیسی نوشت که یک تیم کارکشته از سربازان اوکراینی در جنوب غربی انگلیس در حال آموزش برای حمله احتمالی به شبه‌جزیره کریمه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نشریه ساندی‌اکسپرس در گزارشی نوشت که یک تیم کارآمد متشکل از ۲هزار سرباز اوکراینی در اردوگاهی واقع در جنوب غرب انگلیس خود را برای حمله احتمالی به کریمه مهیا کرده و آموزش‌های لازم را پشت سر می‌گذارند.

ساندی‌اکسپرس نوشته است کماندوهای اوکراینی که انتظار می‌رود پس از اعزام به منطقه عملیات، با حملات هوایی، زمینی و دریایی پشتیبانی شوند، در اردوگاه آموزشی «اوکهامپتون بَتل کمپ» در دشت «دارت‌موور» در حال پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی بوده و براساس برنامه‌ریزی قصد دارند تا «پیش از کریسمس» شبه‌جزیره کریمه را تصرف کنند!

به گفته یک مقام ارشد نظامی انگلیس، «عملیات پس‌گرفتن کریمه با تدارک چندین حمله به نیروهای روسیه انجام خواهد شد.»

گفته می‌شود که آموزش سربازان اوکراینی برعهده ۴۲ کماندو از تیپ ۳ کماندوهای سپاه تفنگداران دریایی سلطنتی انگلیس است که در جریان جنگ جهانی دوم تشکیل و به طور گسترده به مناقشات دوران جنگ سرد و پسا جنگ سرد از جمله «بحران سوئز»، «بحران ۱۹۸۲ مالویناس»، «جنگ خلیج»، افغانستان و همچنین تهاجم به عراق در سال ۲۰۰۳ اعزام شدند.

این منبع نظامی محتاطانه اضافه کرد: می‌توانیم آنها را با تاکتیک‌های خودمان آموزش و به آنها نشان بدهیم که چگونه از تجهیزات استفاده کنند اما موفقیت عملیات در گرو توانمندی خودِ اوکراینی‌هاست تا بلافاصله با شرایط وفق پیدا کرده و بر چالش‌ها پیروز شوند!

گفته می‌شود که این کماندوها قرار است در جریان حمله احتمالی، به عنوان «سرنیزه» عمل کنند و در واقع دو واحد عملیاتی دیگر از آنها پشتیبانی خواهند کرد.

مقامات روسیه به دفعات به کی‌یف و حامیانش در ناتو درباره عواقب حمله به کریمه هشدار داده‌اند. زائور اسمیرنوف، عضو دولت منطقه‌ای کریمه به اسپوتنیک گفت که «تلاش برای اشغال کریمه برای تمام اروپا به ویژه اوکراین، به یک فاجعه تبدیل خواهد شد. روسیه برای حفاظت از حاکمیت خود ابزار و قدرت لازم را دارد حتی اگر نیاز باشد که دست به اقدامات شدید بزند.»

عمده ساکنان کریمه قومیت‌های روس هستند که در مارس ۲۰۱۴ پس از شرکت در همه‌پرسی الحاق به روسیه، به طور متفق‌القول به الحاق این شبه‌جزیره به مسکو رای دادند. ناوگان دریای سیاه روسیه در این شبه‌جزیره واقع شده است و در تمام کشور روسیه، یکی از مستحکم‌ترین استحکامات را در اختیار دارد.

مقامات نظامی اوکراین به‌تازگی از برنامه‌های خود برای انجام عملیات به منظور تصرف «قریب‌الوقوع» کریمه خبر داده‌اند. این در حالی است که بسیاری از مقامات پنتاگون، در ماه فوریه با ابراز نگرانی از چنین حمله‌ای، موفقیت آن را تقریبا غیرممکن توصیف کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419840

مهمترین اخبار ایران و جهان: