نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 22:01

هشدار اف‌بی‌آی در مورد هوش مصنوعی

اف‌بی‌آی اعلام کرد هکرها از هوش مصنوعی برای ایجاد بدافزارهای شرور استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، اف‌بی‌آی هشدار داده که هکرها با ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند چت‌جی‌پی‌تی، به سرعت کدهای مخرب ایجاد و جرایم سایبری را راه‌اندازی می‌کنند. آن ها در گذشته باید برای این کارها تلاش بسیار بیشتری می‌کردند.

این اداره تحقیقات فدرال توضیح داد که چت‌بات‌های هوش مصنوعی به انواع فعالیت‌های غیرقانونی دامن زده‌اند، از کلاهبردارانی که تکنیک‌های خود را کامل می‌کنند تا تروریست‌هایی که درباره نحوه انجام حملات شیمیایی مخرب بیشتر اطلاعات کسب می‌کنند.

یکی از مقامات ارشد اف‌بی‌آی گفت:« ما انتظار داریم در طول زمان با ادامه پذیرش و دموکراتیک سازی مدل های هوش مصنوعی، این روندها افزایش یابد. آنها ادامه دادند که بازیگران بد از هوش مصنوعی برای تکمیل فعالیت های مجرمانه معمول خود استفاده می کنند، از جمله استفاده از تولید کننده صدای هوش مصنوعی برای جعل هویت افراد مورد اعتماد به منظور کلاهبرداری از افراد مسن.»

این اولین بار نیست که می بینیم هکرها ابزارهایی مانند چت‌جی‌پی‌تی را برای ایجاد بدافزار خطرناک به کار می‌گیرند. در فوریه 2023، محققان شرکت امنیتی چک‌پوینت کشف کردند که عوامل مخرب قادر به تغییر API یک ربات گفت وگو بوده و آن را قادر می سازد تا کد بدافزار تولید کند و ایجاد ویروس را تقریباً در دست هر هکری قرار دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420640

مهمترین اخبار ایران و جهان: