نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 19:14

ادامه تبعات رکود اقتصادی آمریکا برای غول‌های فناوری/ آمازون برای کاهش هزینه‌ها 8 فروشگاه راتعطیل کرد

شرکت آمازون اعلام کرده که هشت فروشگاه «گو» بدون صندوقدار را تعطیل خواهد کرد؛‌ تصمیمی که گفته می‌شود برای کاهش هزینه‌های این شرکت اتخاذ شده است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت،  آمازون دو فروشگاه گو (Go) بدون صندوقدار را در شهر نیویورک، دو عدد در سیاتل و چهار فروشگاه در سانفرانسیسکو را در اول آوریل(12 فروردین) تعطیل خواهد کرد.

بلومبرگ می‌گوید اینها آخرین حرکت ها آمازون برای کاهش هزینه در وضعیتی است که رشد فروش این شرکت هم کند شده‌است. در ماه ژانویه، این شرکت اخراج های برنامه‌ریزی شده خود را از 10هزار به 18هزار شغل افزایش داد و اخراج‌ها از آن زمان بیشتر بر پرسنل خرده‌فروشی و بخش‌های استخدام تأثیر گذاشته است.

فروشگاه‌های خرده‌فروشی اینترنتی گو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که  با فناوری پیشرفته مجهز به دوربین‌ها و حسگرها می‌توانند زمان برداشتن و بازگرداندن محصولات به قفسه‌ها را تشخیص دهند. مشتریان می توانند هر کالایی را که می خواهند بردارند و پرداخت آنلاین به سبد خرید مجازی آنها اضافه می شود و سپس بدون نیاز به رفتن پیش صندوقدار از فروشگاه خارج می شوند.

آمازون مدت‌هاست که برای تسخیر فضای فیزیکی خرده‌فروشی تلاش می‌کند و هر چند وقت یکبار استراتژی‌های خود را تغییر می‌دهد. قبلاً 87 کیوسک پاپ آپ خرده فروشی در سراسر ایالات متحده داشت، اما شرکت آنها را قبل از شیوع  کرونا تعطیل کرد و در سال 2022، تمام 68 کتابفروشی، مکان های پاپ آپ و فروشگاه های 4 ستاره خود را در ایالات متحده و بریتانیا تعطیل کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072684

مهمترین اخبار ایران و جهان: