نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 22:06

رها سازی آب سد کرخه برای اراضی کشاورزی دهلران

مدیر اداره منابع آب شهرستان دهلران گفت: آب سد کرخه برای اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه های آبیاری و زهکشی دشت عباس، عین خوش و فکه دهلران رها سازی شده است.

مسعود لطفه نیا مدیر اداره منابع آب شهرستان دهلران شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از رها سازی آب سد کرخه برای اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه های آبیاری و زهکشی دشت عباس، عین خوش و فکه  دهلران خبر داد و اظهار کرد: در فصل زراعی جاری ۲۰هزار هکتار از اراضی شبکه دشت عباس، عین خوش و فکه تحت کشت گندم قرار گرفته  که آب سد کرخه جهت این اراضی رهاسازی شده است.

وی افزود: پس از بارندگی های مناسب و رایزنی های فشرده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با شرکت مدیریت منابع آب ایران مبنی بر رهاسازی آب از سد سیمره جهت جبران کمبود آب سد کرخه در ۳ اسفند ماه، رها سازی آب آغاز شده است.

مدیر اداره منابع آب شهرستان دهلران ضمن اشاره به این که هم اکنون تلاش برای تامین آب برای اراضی به صورت شبانه روزی صورت می گیرد اظهار کرد: از کشاورزان تحت پوشش شبکه تقاضا می شود همکاری لازم جهت رعایت نوبت را به عمل آورده و مشارکت کشاورزان با عوامل شبکه لازمه توزیع عادلانه آب در شبکه است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057184

مهمترین اخبار ایران و جهان: