نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 10:10

ارزش کالاهای صادراتی گمرکات کرمانشاه به ۲.۴ میلیارد دلار رسید

کرمانشاه- سرپرست گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به توسعه صادرات از مرزهای استان، گفت: ارزش کالاهای صادراتی گمرکات کرمانشاه به ۲.۴ میلیارد دلار رسید.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یازده ماهه گذشته ۲ میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۶۳ هزار و ۴۲۵ دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۹۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: میزان کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه طی یازده ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش یک درصد و از حیث وزن ۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: این کالاها شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: از میزان مجموع کالاهای صادراتی سهم صادرات گمرک پرویزخان ۸۴۳ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹۳۳ تن بوده است.

وی در ادامه به سهم گمرک خسروی و سومار نیز تاکید کرد و گفت: صادرات این ۲ حوزه نیز به ترتیب ۷۲۹ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۴۱ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۱۷ تن و گمرک سومار ۴۴۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۸۸۷ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۲۴ تن صادرات داشته است.

سرپرست گمرکات استان کرمانشاه به آمار یازده ماهه واردات گمرکات استان اشاره کرد و افزود: در مجموع ۵۴ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۶۹۷ دلار کالا به وزن هفت هزار و ۷۹۷ تن کالا از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است.

عباس زاده بیان کرد: میزان واردات کالا از طریق گمرک پرویزخان و کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن ۶۷ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان به انواع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، انواع تجهیزات خط تولید، بلبربنگ، قالب شمش، فیلتر، کمپرسور و… عمده کالاهای وارداتی در یازده ماه گذشته بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057684

مهمترین اخبار ایران و جهان: