نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 11:47

۴۰ طرح اشتغالزایی در شاهرود ایجاد شد

شاهرود- مسئول بنیاد برکت استان سمنان با بیان اینکه این بنیاد ۴۰ طرح اشتغال در روستای دهملای شاهرود ایجاد کرده است، گفت: یکی از رسالت‌های بنیاد برکت ارتقای روستاهای استان است.

علی میرباقری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بنیاد برکت در روستای دهملای شاهرود ۴۰ طرح اشتغال‌زایی اجرا کرده است، تاکید کرد: ۳۶ میلیارد تومان در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ قرض‌الحسنه و همچنین اشتغال‌زایی روستایی به متقاضیان اشتغال روستایی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت ایجاد شده است، ابراز کرد: بنیاد در راستای ارتقای اقتصاد و اشتغال روستایی طرح‌های خوبی داشته و همچنین تسهیلات بسیار خوبی نیز پرداخت کرده است.

مسئول بنیاد برکت استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری ۷۰۰ نفر توانسته از تسهیلات این بنیاد استفاده کرده‌اند، گفت: در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اشتغال روستایی استان سمنان پرداخت شده است.

میرباقری با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور در روستای دهملا شاهرود نیز در قالب همین طرح‌های بنیاد برکت اجرایی شده است، ابراز کرد: ۱۲۵ نقطه هدف در استان سمنان برای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت طرح‌های اشتغالزایی را متناسب با شرایط و نیاز روستاها در نظر گرفته و از آنها حمایت می‌کند، بیان کرد: توسعه اشتغال افراد بومی و رونق اقتصادی روستاهای استان سمنان مهمترین محوری است که بنیاد بر آن تاکید دارد.

مسئول بنیاد برکت استان سمنان با بیان اینکه کسانی که متقاضی استفاده از این طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی هستند می‌توانند به دهیاری‌ها مراجعه کنند، ادامه داد: در شهرها نیز مراحل معرفی افراد برای تسهیلات بانکی از سوی شوراهای اسلامی شهرها انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053840

مهمترین اخبار ایران و جهان: