نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 22:43

افزایش نگرانی در خصوص کشتار اسب و دام های آلوده در کردستان

سنندج- مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: پس از افزایش قیمت گوشت قرمز، موارد کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی دام از جمله اسب در سطح استان افزایش یافته است.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به اطلاع عموم هم استانی عزیز می‌رساند بنا به بررسی‌های به عمل آمده و بازدیدهای انجام شده در هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت گوشت قرمز، موارد کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی دام از جمله اسب در سطح استان افزایش یافته است.

وی افزود: بیم آن می‌رود در آینده نزدیک موارد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سطح استان افزایش یابد.

ورمقانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی در قصابی‌های خانگی هیچ گونه نظارتی قبل، حین و پس از کشتار وجود ندارد عاجزانه از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود که از مصرف این گوشت‌ها خودداری نموده و نسبت به تهیه‌ی گوشت مورد نیاز خود از مراکز مجاز پس از بررسی مهر دامپزشکی اقدام کنند.

وی اعلام کرد: در تمامی کشتارگاه‌های دام استان، ناظران اداره کل دامپزشکی کردستان مستقر بوده و از ابتدای سال جاری ۱۷ هزار و ۲۹۷ کیلوگرم گوسفند و بره و ۲ هزار و ۱۲ کیلوگرم بز و بزغاله و ۴۱ هزار و ۸۲۸ کیلوگرم گاو و گوساله بیمار و غیر قابل مصرف قبل از ورود به سفره مردم را حذف کرده اند.

ورمقانی تصریح کرد: این در حالی است که در کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی هیچ نظارتی وجود نداشته و سوداگران با تبلیغات دروغین نسبت به کشتار و فروش دام‌های مردار و بیمار اقدام می‌کنند.

وی افزود: به اطلاع می‌رساند اداره کل دامپزشکی از روز شنبه مورخ ۱۳ اسفند ماه طرح تشدید نظارت بهداشتی را آغاز می‌کند و از مردم استان درخواست می‌شود موارد کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی انواع دام از جمله اسب و…… را به سامانه‌ی پیغامگیر شبانه روزی ۱۵۱۲ و یا شماره موبایل ۰۹۱۸۳۷۹۲۳۵۰ اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070684

مهمترین اخبار ایران و جهان: