نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 19:51

10 امامزاده و بقعه شاخص زنجان آماده اجرای طرح آرامش بهاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: 10 امامزاده و بقعه شاخص استان زنجان آماده اجرای طرح آرامش بهاری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمیT مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه اگر چه یک سازمان فرهنگی نیست اما هر ساله با طرح‌های مختلف به ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه می‌پردازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: امسال نیز چون عید نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده است، طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بصورت همزمان اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان مسافران نوروزی خواهد بود که شامل حسینیه اعظم ، زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم ،امامزاده محمد بن ابرهیم حاج سیران  در شهرستان زنجان، امامزادگان هاشم و عوف و امامزاده جعفر (ع) شهر آببر در  شهرستان طارم، بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان خدابنده، امامزاده اسماعیل و امامزاده زیدالکبیر (ع) شهرستان ابهر از جمله این امامزادگان هستند که در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در آنها اجرا خواهد شد.
کرمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها شامل برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی مثل اقامه نمازهای جماعت در اوقات سه گانه، بیان مسائل و احکام شرعی، اجرای مراسم‌های مناسبتی مذهبی و فرهنگی مثل مراسم تحویل سال نو، دعا، مناجات و زیارت می‌شود، ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این طرح برپایی خیمه معرفت با غرفه‌های مختلف مثل غرفه کودک و نوجوان، غرفه مشاوره مذهبی و دینی، غرفه عرضه محصولات فرهنگی خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: همچنین بیش از ۲۰ روحانی در این ایام در امامزادگان استقرار خواهند داشت و به فعالیت تبلیغی و فرهنگی خواهند پرداخت.
وی گفت: اجرای مراسم سالروز همه پرسی جمهوری اسلامی و اجرای طرح قرار دوازدهم و اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم بضاعت از محل درآمد موقوفات با نیات خیر و مساعدت ، از دیگر برنامه های این طرح خواهد بود.

پایان پیام/73009

منبع: فارس
شناسه خبر: 1089084

مهمترین اخبار ایران و جهان: