نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 18:23

مسافران از برافروختن آتش در مناطق جنگلی گیلان خودداری کنند

رشت- مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم مسافران و گردشگران از روشن کردن آتش در مناطق چهارگانه و جنگلی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه عشوری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته گرمای هوا، وزش باد گرم و خشک بودن سطح زمین در مناطق جنگلی طبیعت گردان و مسافرینی که خصوصاً در روزهای آینده به گیلان سفر می‌کنند می‌خواهیم تا از بر افروختن آتش در مناطق چهارگانه و جنگلی استان جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مسافران نسبت به رعایت مسائل ایمنی در افروختن آتش در مناطق چهارگانه و جنگلی و مراتع توجه جدی داشته باشند، افزود: در صورت بی احتیاطی ممکن است سوانح آتش سوزی در این مناطق سبب از بین رفتن جنگل و گونه‌های جانوری و گیاهی شود.

عشوری با اشاره به اینکه همه ساله با وزش باد گرما و حضور مسافرین در مناطق مختلف استان گیلان شاهد بروز مشکلاتی این چنینی هستیم، اضافه کرد: انباشت زباله و آتش سوزی در در مناطق جنگلی هستیم و بی توجهی خسارات بسیار سنگین و بعضاً جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

مدیرکل محیط زیست گیلان از مسافران و گردشگران و طبیعت گردان خواست می‌کنیم تا حد امکان از افروختن آتش در مناطقی که پوشیده از درختان یا شاخه و برگ‌های خشک هستند خودداری کنند، ادامه داد: در صورت نیاز به این کار حتماً از خاموش شدن آتش قبل از ترک منطقه مطمئن شوید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046540

مهمترین اخبار ایران و جهان: