نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 23:22

پیام نور چابک سازی می شود/ 180 رشته کارشناسی ارشد در قشم و کیش دانشجو می پذیرند

رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت: بدنبال چابک سازی دانشگاه هستیم تا بتوانیم بر مشکلات و مسائل مالی دانشگاه غلبه کنیم چرا که شمار دانشجو در کشور کاهش یافته و لذا باید متناسب با این موضوع، تدابیری بیاندیشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور کشور امشب در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار کرد: رویکرد دانشگاه پیام نور را نسبت به ایجاد رشته ها در سطح استان ها تغییر داده ایم و ایجاد رشته های میان رشته ای را به استان ها واگذا کرده ایم تا خودشان بر اساس نیازهای منطقه ای آن را پیشنهاد داده و تصویب کنیم.

وی با بیان این که این شکل از جذب دانشجو می تواند به رشد و توسعه استان ها و تأمین نیروی مورد نیاز برای آینده استان ها نیز موثر باشد، افزود: استان هرمزگان در زمینه جذب دانشجویان بین الملل می تواند کارکرد بسیار ویژه ای ایفا کند و ما جذب دانشجوی خارجی را نیز برای استان هرمزگان در نظر گرفته ایم.

به گفته دکتر تقی زاده، در دو مرکز منطقه آزاد قشم و کیش اجازه جذب دانشجوی کارشناسی ارشد در بیش از 180 رشته را داریم که یک فرصت بسیار ویژه است که در اختیار این استان قرار گرفته است.

رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان همچنین گفت: یک سوم دانشجویان دانشگاههای پیام نور، شاغل هستند و فرصت تحصیل توأم با کار در دانشگاه پیام نور مهیا است و لذا این کارکرد خاص دانشگاه نیز در خدمت تعالی منابع انسانی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به وجود دانشگاه پیام نور در دورترین مناطق کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بدنبال چابک سازی دانشگاه هستیم تا بتوانیم بر مشکلات و مسائل مالی دانشگاه غلبه کنیم چرا که شمار دانشجو در کشور کاهش یافته و لذا باید متناسب با این موضوع، تدابیری بیاندیشیم.

تقی زاده عنوان داشت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نیز از استان ها خواسته ایم که از ظرفیت های استانی بهره بگیرند و در سفرهای استانی رییس جمهور نیز بر تکمیل این پروژه ها در استان های مختلف تکلیف شده است و ما در هرمزگان نیز انتظار داریم که کمک ویژه ای به این دانشگاه برای تکمیل طرح های عمرانی صورت گیرد.

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093540

مهمترین اخبار ایران و جهان: