نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 20:21

ولایتی: مقاومت اسلامی لبنان یکی از ارکان حیاتی جبهه مقاومت به پیشتازی ایران است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی اعلام کرد: مقاومت اسلامی لبنان یکی از ارکان مهم و حیاتی جبهه مقاومت منطقه به پیشتازی ایران و مشارکت سوریه، فلسطین، عراق، یمن و لبنان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی امضای قرارداد اکتشاف و استخراج نفت و گاز در سواحل لبنان و پیروزی حزب‌الله لبنان در احقاق حقوق مسلم مردم این کشور و دستیابی به اهداف و خواسته‌های اعلام شده، علی‌اکبر ولایتی در پیامی این موفقیت را تبریک گفت.

متن پیام ولایتی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله

دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان

دستاورد عظیم اخیر مردم شریف لبنان در مواجهه با رژیم صهیونیستی و احقاق حق مسلم مردم سرافراز آن کشور را خدمت شما، دولت و ملت لبنان تبریک عرض می‌نمایم و انشاءلله در کلیه مراحل مهم مبارزاتی که در پیش دارید موفق باشید.

جنابعالی، شهید سید عباس موسوی و سایر همراهان که همگی از بزرگان امتحان داده لبنان می‌باشند با الهام از انقلاب اسلامی ایران که قله بیداری اسلامی در تاریخ معاصر و متأخر ما به رهبری امام خمینی (ره) می‌باشد و تحت رهنمودهای حکیمانه و سرنوشت‌ساز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، حزب‌الله را تشکیل دادید و در طی سال‌هایی که گذشت با از خودگذشتگی و ایثار فرماندهان و رزمندگان جان برکف و مدیریت مثال‌زدنی شما دستاوردهای مهم و کم‌نظیری را نصیب ملت شریف لبنان و امت اسلامی در مبارزه با صهیونیسم به دست آوردید که جدیدترین آن‌ها تثبیت حقوق دریایی لبنان در حفظ و حراست از ذخایر انرژی فسیلی در برابر ادعاهای بی‌شرمانه صهیونیست‌ها بوده است.

مقاومت اسلامی لبنان یکی از ارکان مهم و حیاتی جبهه مقاومت منطقه به پیشتازی ایران و مشارکت سوریه، فلسطین، عراق، یمن و لبنان می‌باشد و وجود شما و همرزمانتان موجب افتخار است.

حزب‌الله نشان داد که نه فقط از کیان و عزت لبنان با قدرت دفاع می‌کند بلکه هر جا که جبهه مقاومت دچار مشکل شده، حزب‌الله را به عنوان یک نیروی وفادار مؤمن و شجاع در کنار خود دیده است و از نمونه‌های بارز آن کمک مؤثر شما به فلسطین در برابر صهیونیست‌ها و در عراق و سوریه در برابر گروه‌های منحرف افراطی نظیر داعش و جبهه‌النصره بوده است.

اینجانب به دوستی و علاقه خالصانه نسبت به شما و دیگر بزرگان، پیشکسوتان، فرماندهان و همه رزمندگان حزب‌الله و جبهه مقاومت افتخار می‌کنم.

در این میان نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز شهید بزرگوار مقاومت سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان جوانمردش همچون شهید عماد مغنیه سردار سرافراز حزب‌الله و شهید ابومهدی مهندس پیشتاز پایداری و جهاد در بین مردم شریف و غیور عراق به خصوص گروه افتخارآفرین حشدالشعبی در دستیابی به پیروزی‌های منطقه بسیار مهم می‌باشد و بی تردید راه پرافتخار این عزیزان ادامه خواهد یافت.

از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون برای شما، مقاومت اسلامی لبنان و کل جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان آنان به خصوص آمریکا مسئلت می‌نمایم.

علی‌اکبر ولایتی

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1030440

مهمترین اخبار ایران و جهان: