نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 15:59

مردم از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند

اردبیل- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: اهالی استان از سفرهای غیرضرور در این هوای نامساعد خودداری کرده تا شاهد بروز حوادث ناگوار جاده‌ای نباشیم.

علی شیرین‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از تمام جاده‌های استان اردبیل گزارش‌ها حکایت از وجود گرد و غبار شدید و وزش تندباد است که مانع از تردد خودروها در برخی از مسیرها شده به طوری که در محور خلخال – اسالم دید رانندگان به حداقل رسیده و تردد خودروها به سختی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: گرد و غباری که شهر اردبیل و برخی دیگر از شهرهای استان را در بر گرفته دید افقی را به کمتر از ۵۰ متر کاهش داده و به نظر می‌رسد در این شرایط جوی در اکثر جاده‌های استان به ویژه روستاهای منتهی به اردبیل تردد به سختی انجام شده و ما وضعیت مساعدی را نداریم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به شکسته شدن تیرهای برق و شیشه خودروها در مسیرهای مختلف اردبیل اشاره کرد و گفت: به ویژه در جاده‌های اطراف شهر اردبیل، وزش تندباد همراه با گرد و غبار شدید تردد را بسیار سخت و دشوار کرده و هموطنان باید از سفرهای غیرضرور به شدت پرهیز کنند.

شیرین‌زاده افزود: به غیر از اردبیل در سایر شهرها وضعیت جوی بهتر بوده اما در شهر اردبیل و روستاهای اطراف گرد و غبار شدت بیشتری پیدا کرده و شدت وزش باد نیز بر سختی این اوضاع افزوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها قبل از انجام سفر بهتر است از طریق سامانه ۱۴۱ در جریان آخرین وضعیت جاده‌ها و تردد در این مسیرها قرار گیرند تا برای انجام سفرهای خود تدبیری بیندیشند.

شیرین‌زاده اضافه کرد: بر اساس اعلام هواشناسی این وزش تندباد و باد گرمیچ تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت و شایسته است در این وضعیت مسافرت‌ها و تردد جاده‌ای به حداقل برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076984

مهمترین اخبار ایران و جهان: