نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 13:03

۱۹ ساعت بارش برف در کرمانشاه/ بازگشایی ۵۵ محور روستایی با فعالیت ۱۱۴ نیروی راهداری

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: عملیات برف‌روبی برای بازگشایی ۵۵ محور روستایی انجام شده و در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه باز است.

علی سلیمی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ ساعت بارش برف و ۱۰ ساعت بارش باران در استان کرمانشاه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی شدید بود که با برنامه‌ریزی انجام شده و انتقال نیروها از محورهای اصلی و شریانی به محورهای روستایی ۵۵ محور روستایی بازگشایی و یک‌هزار و ۷۸۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی در این محورها انجام شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: با همت و تلاش شبانه‌روزی راهداران، تردد در تمام محورهای اصلی و شریانی استان برقرار است و عملیات برف‌روبی در شهرستان‌های ثلاث‌باباجانی، جوانرود، پاوه، روانسر، اسلام آبادغرب، دالاهو، سنقروکلیایی و صحنه انجام شده است.

وی افزود: ۱۱۴ نیروی راهداری با ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی را انجام داده‌اند و بیش از یک هزار تن شن و نمک مصرف شده است.

وی عنوان کرد: ۱۰ مقطع ریزش‌برداری و ۱۶۷ مورد امدادرسانی از دیگر اقدامات انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته در عملیات برف‌روبی است.

سلیمی با بیان اینکه توصیه می‌شود، هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت تردد در مسیرهای کوهستانی حتما وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

معاون راهداری استان کرمانشاه یادآور شد: تمامی هم استانی‌ها می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از  آخرین وضعیت راه‌های استان کرمانشاه مطلع شوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1027440

مهمترین اخبار ایران و جهان: