نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 20:30

تحقق 94 درصدی اهداف طرح «من شهردارم»/ انتخاب پروژه‌ها توسط مردم اعتماد ایجاد می‌کند

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: اعتقاد داریم که مشارکت شهروندان بنیاد پیشرفت پایدار شهر است و سبب کاهش هزینه ها و انتخاب درست اولویت ها می شود.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، مجید باقری در آیین اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم» اظهار کرد: در طرح شهردار من  نگاه و  منویات مقام معظم رهبری یادآور شده و افتخار ما این است که بتوانیم خودمان را با منویات رهبری وفق دهیم. همچنین در این طرح توانستیم مشارکت  نیم میلیون از شهروندان تهرانی را جلب کنیم.

وی افزود: جایگاه حقوقی و قانونی طرح من شهردارم، اسناد بالادستی است و کانون محوری شکل گیری ایده من شهردارم با رویکرد مردمی سازی اداره شهر، شهردار تهران بود.

وی اشاره کرد: به جای اینکه برنامه ریزی برای مردم داشته باشیم ، به تدریج باید به این سمت برویم که برنامه ریزی با مردم انجام شود و سپس برنامه ریزی توسط مردم صورت بگیرد. 

وی افزود: مشارکت حدود نیم میلیون نفری به ما امید داد که این مسیر را باصلابت دنبال کنیم. اعتقاد داریم که مشارکت شهروندان بنیاد پیشرفت پایدار شهر است و سبب کاهش هزینه ها و انتخاب درست اولویت ها می شود.

وی خاطر نشان کرد: دستاوردهای طرح من شهردارم باعث حس تعلق  شهروندان به شهر می شود و درنهایت به سمت مردمی سازی اداره شهر پیش می رویم.

وی عنوان کرد: در  طرح من شهردارم هدف ما این بود که نیم میلیون نفر از مردم در این طرح شرکت کنند. تحقق ۹۴ درصد از اهداف در این طرح بسیار خوب بود و شرکت ۴۰ درصد از افراد تحصیلکرده، لیسانس به بالا و  حضور ۴۰ درصد از افراد بین  سن ۲۰ تا ۴۰ سال مایه مباهات است. امروز با انتخاب پروژه ها توسط مردم اعتماد متقابل ایجاد می شود و پروژه های انتخاب شده توسط مردم برای اجرا اولویت دارد.

باقری در پایان خاطرنشان کرد:طرح من شهردارم ادامه دارد و برای پروژه های بزرگ مقیاس از آن استفاده می شود و مردم ثمرات آن را خواهند دید. امروز هم از ۱۵۰۰ نفری که در طرح شهردار من کمک کردند قدردانی می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1051284

مهمترین اخبار ایران و جهان: