نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 22:52

۳۴۰ هزار تخلف سرعت غیر مجاز در خراسان‌جنوبی ثبت شد

رئیس مرکز مدیریت راههای خراسان جنوبی از رشد ۱۹ درصدی ورود و خروج وسایل نقلیه به استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۳۴۳ هزار تخلف خودرویی در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی بهمنی، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۳۴۳ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان توسط دوربین های پلاک خوان ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین دیتای سامانه های هوشمند تردد شماری خراسان‌جنوبی متوسط تردد روزانه از ابتدای سال در راه های استان بطور میانگین ۲ هزار۵۶۸ وسیله نقلیه به ازای هر محور بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی تصریح کرد: تردد در محورهای استان حدود ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که البته این شاخص در بخش وسایل نقلیه سواری شخصی بیش از 28 درصد رشد در سفرها بوده است.

بهمنی یادآور شد: آمار ورودی و خروجی خودرویی به خراسان جنوبی حاکی از ورود بیش از ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار وسیله نقلیه و خروج بیش از ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه از استان بوده است.

وی خلطرنشان کرد: بیش از ۱۹ درصد رشد خوردویی در ورود به خراسان‌جنوبی طی سال جاری نسبت به ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ هستیم. 

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: بیشترین حجم سفرهای ورودی به استان به ترتیب با مبدأ استان های خراسان رضوی، سیستان بلوچستان و اصفهان و نیز بیشترین حجم سفرهای خروجی از استان به ترتیب به مقاصد همین استان ها بوده است.

محورهای شلوغ

بهمنی متذکر شد: طی  این مدت زمان  به ترتیب محورهای بیرجند- قاین، بیرجند- سربیشه و بیرجند- خوسف، قاین- گناباد و فردوس- بجستان دارای بیشترین تردد وسایل نقلیه بوده اند.

وی با اشاره به آمار مربوط به دوربین های پلکخوان مستقر در خراسان‌جنوبی افزود: طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال بیش از ۳۸ میلیون عملیات پلاکخوانی توسط دوربین های هوشمند انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: توصیه همیشگی به رعایت سقف سرعت مجاز و رانندگی با هوشیاری کامل و بویژه پرهیز از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی را داریم تا سفری ایمن و بی خطر و نیز کاهش آمار تصادفات و کشته های جاده ای رو داشته باشیم.

بهمنی  با اشاره به وضعیت تردد در ۱۰ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ گفت: بر اساس آخرین دیتای سامانه های هوشمند تردد شماری، متوسط تردد روزانه از ابتدای سال در راه های استان بطور میانگین دو هزار و ۵۶۸ وسیله نقلیه به ازای هر محور بوده است.

رشد ۱۸ درصدی ترددها

وی افزود: تردد در محورهای استان حدود ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که البته این شاخص در بخش وسایل نقلیه سواری شخصی بیش از 28 درصد رشد در سفرها بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی  ادامه داد: آمار ورود و خروج استان، حاکی از ورود بیش از ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار وسیله نقلیه و خروج بیش از ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه از استان بوده که در مجموع بیش از ۱۹ درصد رشد رو در ورود و خروج استان نسبت به ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ شاهد هستیم. 

بهمنی اضافه کرد: بیشترین حجم سفرهای ورودی به استان به ترتیب با مبدأ استان های خراسان رضوی، سیستان بلوچستان و اصفهان و نیز بیشترین حجم سفرهای خروجی از استان به ترتیب به مقاصد همین استان ها بوده است.

وی تصریح کرد: طی  این مدت زمان به ترتیب محورهای بیرجند- قاین، بیرجند- سربیشه و بیرجند- خوسف، قاین- گناباد و فردوس- بجستان دارای بیشترین تردد وسایل نقلیه بوده اند.

شناسی ۳۴۳ هزار تخلف

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی  با اشاره به آمار مربوط به دوربین های پلکخوان افزود: طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال بیش از ۳۸ میلیون عملیات پلاکخوانی توسط دوربین های هوشمند ، در راه های استان صورت گرفته، که منجر به شناسایی بیش از ۳۴۳ هزار تخلف سرعت شده که دیتای متخلفان برای پلیس راه بصورت هوشمند و آنلاین ارسال شده است.

بهمنی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه همیشگی به رعایت سقف سرعت مجاز و رانندگی با هوشیاری کامل و بویژه

پرهیز از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی را داریم تا سفری ایمن و بی خطر و نیز کاهش آمار تصادفات و کشته های جاده ای رو داشته باشیم.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1036984

مهمترین اخبار ایران و جهان: