نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 17:53

آغاز عملیات ساخت نخستین شناورلایروب «هاپر بارج» کشور در بندر نوشهر

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران از برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین شناور لایروب هاپر بارج کشور در بندر نوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران،سعید کیاکجوری با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بنادر شمالی به ویژه بندر نوشهر موضوع لایروبی است، اظهار کرد: با حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی کشور، طراحی این لایروب  از حدود ۶ ماه پیش آغاز شده و عملیات ساخت این پروژه توسط شرکت صدرا در حال انجام است.    

  وی گفت: این لایروب که نخستین لایروب هاپر بارج چند منظوره ساخت داخل کشور به شمار می‌رود با دانش کاملاً بومی و بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی طراحی و ساخته می‌شود.

    مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، کار ساخت نخستین لایروب هاپر بارج کشور در نیمه‌نخست سال ۱۴۰۳ نهایی و تا پایان همان سال در بندر نوشهر به بهره‌برداری ‌خواهد رسید و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بندر نوشهر است.

به گزارش فارس، که یکی از ویژگی‌های مهم این لایروب، اجرای عملیات نامحدود لایروبی در داخل و بیرون حوضچه بندر نوشهر به شکل بسیار مطلوب است و از همه تکنیک‌ها و دانش‌های لایروبی در آن استفاده شده است.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1051040

مهمترین اخبار ایران و جهان: