نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 10:41

ساماندهی معتادین متجاهر کرمانشاه نیازمند اعتبار ویژه است

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت ساماندهی معتادین متجاهر، گفت: ساماندهی معتادین متجاهر کرمانشاه نیازمند اعتبار ویژه است.

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی‌های نسبی برای آغاز جمع آوری معتادین در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده جمع آوری حدودی چهار هزار نفر معتاد متجاهر پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مقرر شده جمع آوری معتادین در شهر به طور جدی و مستمر دنبال شود که به همین منظور اعتباری به مبلغ ۳۱۱ میلیارد تومان برای شروع عملیات جمع‌آوری، درمان، توانمند سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم درخواست داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای نگهداری یک هزار و ۴۷۰ نفر از معتادین فراهم است که هم اکنون ۵۲۰ نفر در کمپ‌های ماده ۱۶ حاضر هستند.

شهبازی ادامه داد: در صورت شروع کار و آغاز عملیات جمع‌آوری معتادان استان کرمانشاه در حال حاضر امکان نگهداری ۹۵۰ معتاد دیگر را دارد است و می‌توان آنها را در استان جمع آوری و ساماندهی کرد.

وی با اشاره به مبلغ مورد نیاز در مرحله نخست جمع آوری معتادین در استان کرمانشاه، بیان کرد: در مرحله نخست جمع آوری این افراد مبلغی به میزان ۱۵ میلیارد و ۵۷۶ میلیارد با توجه به اقداماتی که باید در این مرحله صورت گیرد نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر ایجاد مکان‌های مناسب برای جمع آوری معتادین استان کرمانشاه، عنوان کرد: در مرحله نخست و با تأمین اعتبار مورد نیاز حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد این افراد را می‌توان جمع آوری و ساماندهی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1049984

مهمترین اخبار ایران و جهان: