نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 14:35

برگزاری بزرگترین اجتماع مهدوی جهان در مسجد مقدس جمکران

قم- همزمان با روز نیمه شعبان و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) بزرگترین اجتماع مهدوی جهان در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شعبان به نیمه خود رسید، روزی که آخرین امام شیعیان چشم به جهان هستی گشود. هزاران نفر از عاشقان و دلدادگان مهدی فاطمه (س) در سالروز میلاد فرخنده منجی عالم بشریت از سراسر کشور خود را به شهر مقدس قم رساندند تا جشن میلاد قائم آل محمد (ص) را در مسجدی که به دستور آن حضرت در جمکران بنا نهاده شده را برپا کنند.

از صبح میلاد امام زمان (عج) حرکت زائران پیاده از حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز شد و خیل جمعیت منتظران ظهور به سمت بلوار پیامبر اعظم مسیری که انتهایش به میعادگاه عاشقان ختم می‌شود حرکت کردند.

برگزاری بزرگترین اجتماع مهدوی جهان در مسجد مقدس جمکران

بسیاری از زائران پرچم‌های رنگارنگی که بر روی آنان «لبیک یا مهدی» نقش بسته بود به دست داشتند و اکثر کسانی که در این شادپیمایی روز میلاد حضور یافتند با خانواده و فرزندانشان آمده بودند تا فرهنگ انتظار و آشنایی با مهدی موعود از همین دوران کودکی و نوجوانی در دل و ذهن‌شان نقش ببندد.

بارش باران رحمت الهی در روز نیمه شعبان نیز حال و هوای دیگری را به این مسیر معنوی بخشید و با وجود شدت باران اما عاشقان منجی عالم بشریت همچنان به مسیر خود ادامه دادند تا نماز ظهر روز نیمه شعبان را در مسجد جمکران اقامه کنند. در طول این مسیر ۷ کیلومتری بیش از ۳۱۳ موکب در قالب ۲ هزار غرفه انواع خدمات را به زائران نیمه شعبان ارائه می‌دادند.

هر موکب نیز مداحی‌های نیمه شعبانی پخش می‌کرد و سرود سلام فرمانده هم ورود زبان‌ها بود و از جای جای این بلوار به گوش می‌رسید. ۵۰ موکب از ملیت‌های مختلف و کشورهای اسلامی از عربستان گرفته تا آذربایجان نیز در این مسیر به چشم می‌خورد و آنان به نیابت از شیعیان کشورهای خود از زائران نیمه شعبان قم پذیرایی می‌کردند.

برگزاری بزرگترین اجتماع مهدوی جهان در مسجد مقدس جمکران

در موکب‌های مسیر علاوه بر پذیرایی با انواع نوشیدنی و خوراکی، خدمات رفاهی دیگری نیز به زائران ارائه می‌شد؛ از ماساژ گرفته تا آرایشگری صلواتی که دیدن این صحنه‌ها خاطرات اربعین را برای زائران نیمه شعبان تداعی می‌کرد. کوکب‌های ویژه کودکان و نوجوانان در بلوار پیامبر اعظم برپا شده بود و گروه‌های سرود دانش آموزی به اجرای برنامه می‌پرداختند و ایستگاه‌های نقاشی نیز کودکان را به خود مشغول می‌کرد. مداحان در مسیر پیاده روی به مداحی می‌پرداختند و در زمان اذان ظهر نیز برنامه نماز جماعت در برخی از موکب ها برپا شد.

هم اکنون بسیاری از زائران خود را به مسجد مقدس جمکران رساندند تا در ویژه برنامه‌ای جمع خوانی سرود سلام فرمانده که عصر امروز در صحن برگزار می‌شود.

این گزارش تکمیل می شود…

منبع: مهر
شناسه خبر: 1081340

مهمترین اخبار ایران و جهان: