نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 19:58

فرار بار معدنی‌ نیازمند مصوبه‌ شورای معادن خراسان‌جنوبی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی با اشاره به فرار بار معدنی در استان گفت: از ۴۰ میلیون تن مواد‌معدنی استخراخی‌ فقط برای ۲ میلیون بارنامه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی امروز در کمیسیون ایمنی راه های خراسان استان اظهار داشت: رفع مشکل فرار بار موادمعدنی نیازمند مصوبه شورای معادن استان است.

وی افزود:  متاسفانه در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری یک هزار۶۸۰ فقره تصادف در محورهای خراسان جنوبی رخ داده که در این تصادفات ۲۷۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی تصریح کرد: باوجود تمام تلاش ها و اقدامات و نظارت های جاده ای، تصادفات در جاده‌های مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی داشته که این امر نشان از اجرا نشدن قوانین و مقررات، حواس پرتی، خوااب آلودگی و  نبود امکان کنترل خودرو در سرعت بالا را دارد.

جلالزاده‌ یادآور شد:  ۶۳ سامانه ثبت تخلف و نظارت در راههای مواصلاتی خراسان جنوبی  وجود دارد که سرعت لحظه‌ای تخلف و میانگین سرعت را ثبت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه ابتدایی سال جاری ۳۱۴ هزار و ۶۲۶ فقره تخلف در خراسان جنوبی توسط سامانه‌ها ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: ۶۹ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که با ارسال به مرکز در سطح ملی ۱۰ نقطه پرحادثه برای استان مصوب شده است.

جلالزاده با بیان اینکه آشکارسازی نقاط حادثه خیز در اولویت کاری قرار گرفته است، متذکر شد: در نوروز سال ۱۴۰۲ دو ایستگاه فرهنگی برای کاهش تصادفات در محور دیهوک و محور سربیشه- نهبندان برپا خواهد شد تا در راستای کاهش تصادفات برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا شود. 

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری ۴۰ میلیون تن مواد معدنی استخراج و در استان حمل شده است، ادامه داد: تنها برای دو میلیون تن بارنامه صادر شده است که مشخص می شود در زمینه حمل مواد معدنی فرار بارداریم که باید این موضوع به عنوان مصوبه شورای معادن مطرح شوند تا از فرار بار مواد معدنی جلوگیری شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی تصریح کرد: حجم بالای تناژ در کامیون های حمل مواد معدنی باعث خسارت سنگین به راههای استان می شود که با ارسال بارنامه این مشکل تا حدی رفع خواهد شد. 

جلالزاده یکی از مشکلات موجود در خراسان جنوبی را تردد خودروهای مسافربری شخصی در محورهای مواصلاتی استان ذکر کرد و افزود: باید در راستای رفع برخی مشکلات در این کمیسیون تردد مسافربری شخصی در محورهای استان ممنوع اعلام شود چرا که بر اساس قانون خودروهای پلاک شخصی حق جابجایی مسافر را ندارد که مقرر شد موضوع در دفتر فنی استانداری بررسی شود.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1059540

مهمترین اخبار ایران و جهان: