نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 18:04

نخستین کنگره ملی «شعر انتظار» در زرندیه به کار خود پایان داد

زرندیه- نخستین کنگره ملی «شعر انتظار» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد جوانمرد در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر انتظار که در محل سالن امام (ع) شهر مامونیه با حضور مردم و مسؤلین برگزار شد، گفت: پس از برگزاری چهارده دوره جشنواره شعر انتظار به صورت استانی، دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر انتظار از اوایل دیماه سال جاری فعالیت خودش را آغاز کرده و در ادامه فراخوان جشنواره طراحی، تهیه و توزیع گردید. مهلت ارسال ۳۰ بهمن تعیین شد که ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر از ۲۱ استان کشور توسط دبیرخانه کنگره وصول شد.

وی افزود: آثار در دو مرحله داوری شد که در مرحله اول توسط داوران استانی (آقایان ذاکری، صفری و خانم پارسافر) و در مرحله دوم توسط داوران کشوری آقایان مبین اردستانی، وحید سمنانی و سید مهدی طباطبایی) داوری شد که سه نفر به عنوان نفرات برتر و پنج نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و به قرائت آثار خودشان در مراسم اختتامیه پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه با تقدیر و تشکر از همکاری و همدلی دستگاه‌های مختلف شهرستان بویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر مامونیه، در برگزاری این کنگره ملی افزود: اگر دوستی و مودت و تعامل در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری وجود نداشته باشد، قطعاً هیچ اتفاق فرهنگی اتفاق نخواهد افتاد و حتی اگر اتفاق بیافتد مثمر ثمر نخواهد بود.

وی ادامه داد: از برگزیدگان این جشنواره با اهدا لوح، تندیس و مبالغ نقدی تقدیر به عمل می‌آید.

نفر اول آقای خدابخش صفادل از نیشابور، نفر دوم آقای مهدی زارعی از کرج، نفر سوم خانم فاطمه سلیمان پور از قم، نفر برگزیده آقای علی سلیمیان از اصفهان، نفر برگزیده خانم فاطمه سادات طباطبایی از قم، نفر برگزیده آقای امیر رسولی از زنجان، نفر برگزیده خانم عاطفه جوشقانیان از قم، نفر برگزیده آقای سید احمد حسینی شهریار از پاکستان از برگزیدگان بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1079740

مهمترین اخبار ایران و جهان: