نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 12:18

گلستان در حوزه اقوام یک سند تحولی دارد/ استان در اتفاقات اخیر کمترین حاشیه را داشت

استاندار گلستان گفت: در مباحث و موضوعات اقوام و مذاهب گلستان یک سند تحولی در حال آماده کردن بوده که این سند فراتر از مذاهب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و استاندار گلستان با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان رنگین کمان اقوام بوده و قوم های مختلف مازنی، کتول، کرد، ترک، ترکمن و غیره در این استان با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا برنامه و سند تحولی که فراتر از مذاهب بوده در حال تدوین است که اقدامات خوبی در این راستا انجام می شود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه ۳۳ درصد جمعیت گلستان برادران اهل سنت هستند خاطرنشان کرد: در انتصابات تلاش کردیم توازن قومیتی و مذاهب را رعایت کنیم و در شهرستان هایی که غالب جمعیت انها از قوم یا مذهب خاص بودند، با نگاه به این موضوع فرماندار را انتخاب کردیم.به طور مثال فرماندار گمیشان، بندرترکمن و اق قلا از قوم خوب ترکمن بوده و در کلاله نیز از قوم سیستانی فرماندار را انتخاب نمودیم.

وی ادامه داد: دستیار و مشاور استاندار را نیز از شخصیت های علمی قوم ترکمن در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد وحدت و هم افزایی بین اقوام انتخاب کردیم.

زنگانه گفت: با وجود اینکه استان گلستان رنگین کمان اقوام و مذاهب گوناگون است اما در اتفاقات اخیر کمترین حاشیه را داشتیم و جالب اینکه در شهرهای با جمعیت غالب اقوام مختلف کوچکترین مشکلی و آسیبی رخ نداد.

وی بیان کرد: اگر در استان گلستان معدود افرادی قصد ایجاد تفرقه داشته و یا رفتارهای وحدت شکن داشته باشند با دقت، صبوری و حوصله فراوان تلاش می کنیم با ادبیات نرم آنها را هدایت کرده و از جهل بسوی آگاهی و بصیرت هدایت کنیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037740

مهمترین اخبار ایران و جهان: