نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 14:47

ایلام رتبه دوم رضایتمندی مراجعان از دستگاه قضا را در کشور دارد

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: رتبه دوم کشور در رضایتمندی مراجعان از عملکرد دستگاه قضا به استان ایلام اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عمران علیمحمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام ظهر دوشنبه در جلسه شورای معاونین دادگستری استان گفت: ۸۵ درصد از مراجعین به دادگستری، در نظر سنجی های مردمی از عملکرد دستگاه قضا در بخش های مختلف طی سال گذشته رضایت کامل داشتند و  رتبه دوم کشور در این رابطه به استان ایلام اختصاص داده شده که نظارت و بازرسی های دوره ای مسئولین قضایی استان در عملکرد مثبت حوزه های قضایی بسیار موثر بوده است.

وی افزود: دادگستری استان ایلام در صدد است طرح دادرسی تمام الکترونیک و بدون کاغذ را با همکاری یکی از قضات توانمند در استان اجرایی کند. 

رییس دادگستری استان ایلام ادامه داد: ۳۴۲ هکتار از اراضی ملی که توسط افراد سودجو در اقصی نقاط استان تصرف شده بود خلع ید و به دولت واگذار شد.

علیمحمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری طی دیدار با مسئولین قوه قضاییه در ششم تیرماه سال جاری مبنی بر اینکه قوه قضاییه ستون محکم و از دستگاه های سرنوشت ساز کشور است، ادامه داد: این امر مهم به عنوان رسالت همیشگی دستگاه قضا در استان ایلام مدنظر بوده است.

رییس دادگستری استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهترین اولویت های دستگاه قضایی مبارزه با فساد اقتصادی، اجتماعی و اداری است.

 رییس دادگستری ایلام عنوان کرد: دستگاه قضایی استان خود را مکلف به تامین آزادی های مشروع مردم، حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع می داند و رسیدگی سریع و دقیق به پرونده های قدیمی و معوق را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328184

مهمترین اخبار ایران و جهان: