نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 04:20

زد و خورد تروریست‌ها با نیروهای پاکستان در ایالت بلوچستان

ارتش پاکستان از تقابل با تروریست‌ها در جنوب غربی این کشور و کشته شدن 2 نظامی خود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش پاکستان روز دوشنبه از کمین تروریست‌ها علیه نیروهای امنیتی این کشور و کشته و مجروح شدن چند نظامی در ایالت «بلوچستان» در جنوب غربی پاکستان خبر داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» نیروهای امنیتی ارتش پاکستنان حین عملیات جست‌وجو با کمین تروریست‌ها مواجه شدند و به دنبال آتش پراکنی یک سرگرد و یک افسر نیروهای مسلح کشته و یک سرباز نیز مجروح شدند.

پاکستان اخیراً صحنه نا آرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد. پاکستان عمدتا در استان‌های خیبر پختونخوا، «بلوچستان» شهر«پنجاب میانوالی» و در استان «سند» با عملیات تروریستی مواجه می‌شود.

طالبان پاکستان و گروه‌های دیگر در گذشته مسئولیت حملات مشابه را بر عهده گرفته‌اند. این گروه‌های شبه نظامی و تروریستی بیش از دو دهه است که در این منطقه با ارتش پاکستنان در حال نبرد هستند.

روز یکشنبه نیز چهار نظامی این کشور در حملات شبه‌نظامیان در بلوچستان کشته شدند.این حمله در منطقه «ضناسر» در ایالت بلوچستان صورت گرفت(جزئیات بیشتر).

ارتش پاکستان اعلام کرده که در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع ۱۳۷ پرسنل امنیتی کشته و ۱۱۷ زخمی شده‌اند. پاکستان عمدتا در استان‌های خیبر پختونخوا، «بلوچستان» شهر«پنجاب میانوالی» و در استان «سند» با عملیات تروریستی مواجه می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328740

مهمترین اخبار ایران و جهان: