نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 09:39

تشکیلات خودگردان همکاری‌های امنیتی با تل‌آویو را متوقف خواهد کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر ضرورت محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین، همکاری‌های امنیتی و نشست‌های خود با مسئولان صهیونیست را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب ۴۸، تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست فوق العاده خود برای بررسی ابعاد تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین، اعلام کرد که قصد دارد تمام ارتباطات، نشست‌ها و هماهنگی‌های امنیتی خود را با طرف صهیونیستی قطع کند.

در بیانیه صادره از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از برگزاری این نشست آمده است که با توجه حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و شهادت هشت فلسطینی و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر، رهبران این تشکیلات بر حق ملت فلسطین برای دفاع از خود تاکید دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است، وظیفه تشکیلات خودگردان و نهادهای ذی ربط آن، حمایت از ملت فلسطین و استفاده از تمام امکانات برای تحقق این هدف است. این تشکیلات همزمان به قوانین بین المللی پایبند است.

در این بیانیه تاکید شده است: در سایه عدم پایبندی طرف اسرائیلی به توافقات نشست‌های العقبه و شرم الشیخ، رهبران تشکیلات خودگردان اعلام می‌کنند که این توافقات بی فایده بوده و دیگر وجود ندارند.

بر اساس این بیانیه، تشکیلات خودگردان فلسطین برای اجرایی شدن قطعنامه ۲۳۳۴ و همچنین توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در کنار تحریم این رژیم و درخواست از دادگاه جنایی بین المللی برای تسریع بررسی پرونده‌های محوله به این دادگاه، به شورای امنیت مراجعه خواهد کرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تاکید کرد که سازمان ملل و جامعه جهانی باید فوراً برای توقف اقدامات رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

وی افزود: تعامل با اشغالگران در سایه اصول دوگانه و عدم محاکمه آنها به اتهام ارتکاب جنایات گذشته باعث می‌شود تل آویو به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق شود.

در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین که برای چندمین بار طی دوره اخیر رخ می‌دهد، دست کم سه هزار فلسطینی از منازل خود در این اردوگاه آواره شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328940

مهمترین اخبار ایران و جهان: