نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 00:02

انتقال پیام شهدا به نسل جوان امروز یک موضوع مهم است

کاشان - فرماندار ویژه کاشان گفت: انتقال پیام شهدا به نسل جوان امروز یک موضوع مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر محمدشریف زارعی شامگاه شنبه در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی سرداران و یک هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان کاشان با ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در فرماندهی سپاه امام علی (ع) قم اظهار داشت: شهدا اثرگذاری ویژه ای در زندگی امروزمان دارند و اگر وصیت نامه شهدا را مرور کنیم صرفاً مربوط به زمان دفاع مقدس نیست بلکه تک تک جملات و کلماتشان برای امروز ما کاربردی است.

وی ابراز داشت: از ۲۴ هزار وصیت نامه که در استان اصفهان بررسی شده نزدیک به ۱۳ هزار وصیت نامه شهید، بر بحث حجاب و عفاف تاکید دارند و در خصوص حفظ حجاب نوشته اند در صورتی که شاید آنروز به آن صورت بحث حجاب و عفاف مطرح نبوده است و امروز می‌توانیم نیت و خواسته‌های اصلی شهدا را پیاده سازی کنیم.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: یک مسئله مهم، انتقال پیام شهدا به نسل نوجوان و جوان امروز است وقتی ناآرامی‌هایی سال گذشته در کشور ایجاد می‌شود و قالب این افراد از جوان‌های زیر ۲۰ سال هستند اگر بتوان این پیام را به آنها منتقل کرد یقیناً در زندگی آنها اثر گذار می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: هر زمان در مقاطع مختلف کشور مسئله‌ای به وجود آمده این شهدا بوده اند که به کمک ما آمده اند، در فتنه‌ها و مسائل داخلی و خارجی، شهدای گمنامی که می‌آمدند و در مکان‌های مختلف تشییع می‌شدند به واسطه آنها جریانی به وجود می‌آمد که تمام ناپاکی‌ها را با خود می‌برد که باید به اهمیت این موضوع توجه شود.

زارعی افزود: باید طوری برنامه ریزی شود تا نسل نوجوان و دانش آموز ما با شهدایی که اثر گذاری منحصر به فردی در زمان خود داشته اند آشنا شوند و این مهم را می‌توان با کنگره شهدا رقم زد.

وی خاطر نشان کرد: امید است برکات برگزاری کنگره شهدا به صورت ماندگار برای شهرستان بماند و به اهداف متعالی که اثرات آن تاسال های متمادی در شهرستان کاشان خواهد ماند برسیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1342840

مهمترین اخبار ایران و جهان: