نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 07:45

مادر شهیدان صمدیان به فرزندان شهیدش پیوست

این مادر شهید پس از سال‌ها دوری و فراق فرزندانش روز گذشته در شهر وزوان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حاجیه خانم گلبانو خوش باطن، مادر شهیدان والا‌مقام رضا و قربان‌علی صمدیان پس از سال‌ها دوری و فراق فرزندان شهیدش روز گذشته در شهر وزوان از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر این مادر فداکار و اسوه صبر و ایثار که برای پایداری کشورمان و در راه اسلام فرزندانش را تقدیم انقلاب اسلامی کرد قرار است امروز ساعت ۱۶ با حضور مردم ولایی و مسئولان شهر وزوان در گلستان شهدای این شهر و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید رضا صمدیان در عملیات بیت المقدس۲ که با رمز مقدس یا زهرا(س) در منطقه ماووت عراق انجام شد به شهادت رسید.

شهید قربان‌علی صمدیان هم در عملیات مرصاد که با رمز یا علی بن ابی‌طالب در اسلام آباد غرب انجام شد به خیل شهدا و برادر شهیدش پیوست.

مادری که پاسدار فرهنگ ایثار و شهادت بود

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در پیامی درگذشت مادر شهیدان صمدیان را تسلیت گفت.

متن پیام سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه بدین شرح است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

وَلَنَبْلُوَنَّکُم بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ، الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ.

"پدران و مادران شهدا از مهم‌ترین ابزارهای الهی بودند، برای این که جهاد استمرار یابد، برای این که ملت شکست نخورد، برای این که انقلاب در قمار جهانی نبازد و در این مقابله جهانی نتوانند آن را از میدان خارج کنند."

حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی

شنیدن خبر آسمانی شدن مادر معزز شهیدان قربانعلی و حاجی رضا صمدیان؛ حاجیه خانم گلبانو خوش باطن، موجب تأثر و تألم گردید. مادری که با تقدیم پاره های تن خود در راه دفاع از اسلام و انقلاب، اسوه ایمان و ایثار بود و غم فراق شهیدانش را با اخلاص، تحمل کرد و باصلابت از فرهنگ ایثار و شهادت پاسداری نمود، آنچنان که هیچ زبان و هیچ قلمی را یارایِ وصف مقام و منزلت والایش نیست. اینجانب با ادای احترام به مقام پرمعنویت تمامی مادران معزز شهدا، این مصیبت را به خانواده گرانقدر شهیدان صمدیان، مردم انقلابی شهرستان و اهالی شهر شهیدپرور وزوان، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمان، برای این مادر صبور، علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304640

مهمترین اخبار ایران و جهان: