نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 17:09

برخورد با پدیده شوم مفسدان اقتصادی خواسته مردم است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: برخورد با پدیده شوم مفسدان اقتصادی خواسته مردم است و قوای سه گانه باید به جد با این پدیده برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) در میان ائمه اطهار (ع) دارای دو ویژگی مهم که رهبری نیز به آنها اشاره فرمودند که ایشان هم از طرف مادر و هم پدر به امامان معصوم می‌رسد و ویژگی دیگر هم لقب باقر العلوم است که ایشان شکافنده علوم بودند.

امام جمعه گناوه با اشاره به ۵ تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار شهید در کشور ما در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند گفت: امروز یکی از عوامل مهم نقش آفرین در آسیب‌های اجتماعی موضوع اعتیاد است که امری خانمان سوز و عاملی مؤثر در بروز جرایم خرد است.

وی اضافه کرد: اعتیاد و و مواد مخدر یکی از مشکلات امروز جامعه است که خانواده‌ها و جوانان را درگیر می‌کند و خانواده، حاکمیت و همه مادر مقابله با آن وظایفی بر عهده دارند که باید به آن عمل کنند و در مقابله با این آسیب مهم اجتماعی همکاری کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه اعتیاد درصد بالایی از جرایم از جمله طلاق، همسر آزاری و سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است بیان کرد: خانواده باید هر روز از خود سه سوال بپرسد که فرزندش کجاست، چه می‌کند و با چه کسی است را از خود بپرسد.

وی با اشاره به سو قصد به مقام معظم رهبری ۶ تیرماه سال ۱۳۶۰ گفت: خداوند خواست که این نعمت بزرگ الهی برای کشور و انقلاب و همه ما حفظ شود و نقشه منافقان در این توطئه ناکام ماند.

امام جمعه گناوه با اشاره در پیش بودن روز عرفه گفت: روز عرفه، روز بسیار ارزشمندی است و باید از فرصت این روز بزرگ استفاده کرد.

وی با گرامیداشت روز هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران باوفایش گفت: تیرماه سال ۶۰، سال سختی بود و بهترین یاران انقلاب را در این سال از دست دادیم.

امام جمعه گفت: یکی از انتظارات مردم از دستگاه قضائی حضور قضات بین مردم است و هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای این امر است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه دارای جایگاه بسیار مهمی است گفت: قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد و قوه مجریه خط مقدم برخورد با مفسدان است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: آنچه امروز دغدغه و خواست مردم است برخورد با فساد و مفسدان اعم از حقیقی و حقوقی است که قوه قضائیه و مجریه و مجلس کمک کنند و منافذ فساد را ببندند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: برخورد با پدیده شوم فساد خواسته مردم است و قوای سه گانه باید به جد با این پدیده برخورد کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303940

مهمترین اخبار ایران و جهان: