نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:20

۲۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل زیر کشت سیب زمینی رفته است

اردبیل- مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بالغ بر ۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان اردبیل به زیر کشت سیب زمینی رفته است.

غفور آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه ابلاغ ۲۲ هزار هکتار برای کشت سیب زمینی طبق الگوی کشت سال جاری بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بالغ بر ۲۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت سیب زمینی پاییزه رفته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در صورت تحقق این میزان سطح زیر کشت بالغ بر ۸۰۰ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر مراقبت‌های زراعی مزارع سیب زمینی شامل مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گفت: تغذیه به موقع مزارع توسط کودهای شیمیایی و ریزمغذی و کودهای آلی انجام می‌شود و ضروری است تا این مراحل توسط کارشناسان مراکز رصد و پایش و توصیه فنی به کشاورزان ارائه شود.

آقایی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری سفیدک دروغی یا فیتوفترا با توجه شرایط آب و هوایی و بالا بودن رطوبت نسبی و مستعد بودن شرایط برای توسعه این بیماری لزوم مبارزه با قارچ‌کش‌های مؤثر مثل اکیوشن پرو و سایر سموم مؤثر به ویژه در حاشیه جنگل در منطقه نمین و اردبیل ضرورت دارد.

وی با تاکید بر رصد و پایش مزارع سیب زمینی تصریح کرد: کشاورزان نیز باید نسبت به توصیه‌های فنی توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی عمل کرده و محصول سالم و باکیفیتی را تولید و روانه بازار کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از ۷۰ درصد از مزارع سیب زمینی استان به روش‌های آبیاری تحت فشار با نوار تیپ انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279740

مهمترین اخبار ایران و جهان: