نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 21:37

ساختمان جدید پزشکی قانونی اصفهان معطل تأمین اعتبار مانده است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی ساختمان جدید پزشکی قانونی استان گفت: پس از پیگیری‌های زیاد همچنان اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تأمین نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست شورای قضایی استان به میزبانی پزشکی قانونی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره انسجام و همپوشانی سه قوه، اظهار داشت: نظر به دستورات مؤکد ریاست قوه قضاییه، دادگستری استان با نگاهی تعاملی نسبت به مجمع نمایندگان مجلس در استان و دولت، همواره در عمل حمایت از برنامه‌ها، ایده‌ها و اقدامات دولت مردمی و انقلابی را وظیفه خود دانسته و همواره به حمایت‌های خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: انتظار می‌رود این نگاه حمایتی از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز به شکل متقابل به دستگاه قضایی استان وجود داشته باشد.

جعفری ادامه داد: برطرف کردن نیاز‌های اعتباری و فضای اداری دستگاه قضایی از محل بودجه عمومی است اما با وجود جلسات و مصوبات مختلف و موافقت استانداری در خصوص مشکلات عدیده دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان اصفهان هیچ اقدام مؤثری انجام نگرفته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی ساختمان جدید پزشکی قانونی استان عنوان کرد: پس از پیگیری‌های زیاد همچنان اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تأمین نشده است و کارکنان این سازمان در فضایی بسیار نامناسب به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم مؤمن و انقلابی اصفهان، هر زمان لازم بوده هر چه که داشتند تقدیم انقلاب کردند و این وضعیت اسفبار برخی ساختمان‌های دستگاه قضایی استان به هیچ وجه در شأن این مردم نیست و مسؤولان باید فراتر از حرف و قول، گام‌های موثری در رفع مشکلات بردارند.

جعفری عنوان کرد: با دستور ریاست قوه قضاییه، قرارگاهی در سطح قوه با عنوان «قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری» تشکیل شد و کارگروه‌های این قرارگاه در استان اصفهان نیز فعال شدند که با توجه به امکاناتی که در اختیار بوده تلاش قابل توجهی داشته‌اند اما عمل کامل به فرامین معظم‌‌له مستلزم برطرف شدن نیازهای دستگاه قضا و همکاری مؤثر دولت است.

شایان ذکر است در این نشست اعضا به بحث و تبادل نظر درخصوص برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه و همچنین جمع‌بندی اقدامات کارگروه‌های قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری پرداختند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281284

مهمترین اخبار ایران و جهان: