نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 20:24

رصد مستمر پروژه های مسکن ملی در سراسر کشور

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف توسط تیم بازرسی رصد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حسین مذنب عصر امروز در جریان بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر ساوه گفت: به دستور رئیس جمهور در جلسات شورای عالی مسکن، پروژه های در حال ساخت اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف توسط تیم بازرسی متشکل از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور مورد رصد و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: بازدید از 3 پروژه اقدام ملی در شهرستان ساوه و دیگر طرح های فعال در استان مرکزی از برنامه های سفر این تیم کارشناسی به استان مرکزی است و قرار است در جلسه شورای مسکن در مرکز استان جمع بندی و تصمیماتی گرفته شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که اخیرا به گفته مسئولان مردم ساوه به آن معترض هستند بحث قرارداد بوده که یکی از اهداف سفر به استان های مختلف نیز بررسی مفاد قراردادهای بین سازندگان و متقاضیان است.

وی افزود: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که اگر در بندی از قرارداد اجحافی در حق آنان شده باشد آن بند از قرارداد حذف خواهد شد اما این موضوع باید توسط کارشناسان بررسی و اعلام نتیجه شود.

مذنب در خصوص تحویل پروژه ها نیز گفت: امیدواریم با همت مدیران استان مرکزی بخشی از پروژه های ساوه در هفته دولت به متقاضیان تحویل شود تا مردم پس از مدت ها طمع شیرین خانه دار شدن را بچشند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در سراسر کشور بازرسی ها را از پروژه ها انجام میدهند و طرح هایی که آمادگی کافی برای افتتاح در هفته دولت را داشته باشند به مردم سراسر کشور تحویل خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان ساوه به واسطه صنعتی بوده شاهد رشد جمعیتی بالایی است و نیاز مسکن در این شهرستان به مراتب در اولویت قرار دارد.

مهدی الیاسی افزود: علاوه بر 2 هزار واحدی که در سه سایت در حال ساخت و ساز است، بالغ بر 5 هزار نفر واجد شرایط نیز در انتظار قرعه کشی برای مرحله بعدی این طرح قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، اعتراضات اخیر مردم به قراردادهای اعلامی توسط راه و شهرسازی باعث ایجاد چندین مورد تجمع طی هفته های اخیر در شهرستان ساوه شده است که لازم است متولیان امر برای احصا مشکل و رفع آن اقدام عاجل نمایند.

به اذعان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال حاضر بالغ بر 65 تا 73 درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه ها وجود دارد که با تکمیل آورده متقاضیان میتوان شاهد سرعت بخشیدن در روند ساخت و تحویل واحدها بود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1354584

مهمترین اخبار ایران و جهان: