نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 09:29

تعطیلی ۲۷۱ کارگاه ساختمانی متخلف در ‌شهر اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سه ماه نخست سال جاری 2 هزار و 76 اخطار صادر و ۲۷۱ کارگاه ساختمانی متخلف در کلانشهر اصفهان تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، روح‌الله ابوطالبی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری، برای رفع و پیشگیری از تخلف سد معبر، ۵ هزار و ۶۸۶ تذکر و یک هزار و ۳۶۱ اخطار صادر و تخلف ۵ هزار و ۱۷۱ متصدی صنفی رفع شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۲۲۰ اخطاریه با موضوع جلوگیری از نصب تابلوهای غیرمجاز صادر و ۴۷۳ مورد نیز رفع تخلف شده است.

ابوطالبی با بیان اینکه در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال در راستای جمع‌آوری خودروهای فرسوده رهاشده در معابر شهر ۱۵۷ اخطاریه صادر و ۴۷ دستگاه خودروی فرسوده جمع‌آوری شده است، گفت: در این مدت ۶۲۲ دست‌فروش و ۵۴۹ نفر متکدی ساماندهی شدند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این مدت، در بخش کنترل ساختمان برای جلوگیری از ادامه فعالیت و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی متخلف یا بدون مجوز و پروانه از ۹۶ مورد احداث زمین بایر جلوگیری شده است، بیان کرد: از افزایش طبقات ۱۵۸ ساختمان، تعمیرات داخلی غیرمجاز ۸۸۵ ساختمان، تبدیل وضعیت ۲۷۱ ساختمان و فعالیت ۳ هزار و ۹۴۴ کارگاه ساختمانی متخلف نیز جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع مزاحمت کارگاه‌های صنفی مزاحم از طریق اجرای تمهیدات و تعطیلی، ۴۸ رأی قضائی بر اساس بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع خطر از بناهای حادثه‌آفرین، چاله‌ها و اشیای مشرف بر معابر عمومی صادر شده است.

ابوطالبی با بیان اینکه در بهار ۱۴۰۲ در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها، ۳۱۶ رأی در کلان‌شهر اصفهان اجرا شده است، تصریح کرد: در بخش کنترل دفع ضایعات ساختمانی شامل تعطیلی کارگاه‌های ایجادکننده سد معبر و پیشگیری از تخلیه مصالح و نخاله در معابر عمومی ۲ هزار و ۷۶ اخطار صادر و ۲۷۱ کارگاه ساختمانی متخلف نیز تعطیل شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317140

مهمترین اخبار ایران و جهان: