نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 18:29

اعتراف جان کری به اینکه جنگ عراق بر مبنای یک دروغ آغاز شد+ فیلم

وقتی جان کری توسط مجری فرانسوی در موضوع حملات آمریکا به دیگر کشورها تحت فشار قرار می‌گیرد، بدون پذیرش اشتباه‌شان در کشتار میلیون‌ها نفر بی‌گناه براساس دروغ وجود تسلیحات مرگبار در عراق‌ می‌گوید: «اگر سوءاستفاده‌ای از قدرت رخ ‌می‌داد می‌شد بوش را متهم کرد، اما به لحاظ قانون قدرت شروع جنگ در دست رئیس جمهور است».

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - وقتی جان کری نماینده ویژه تغییرات اقلیمی آمریکا توسط مجری فرانسوی در موضوع حملات آمریکا به دیگر کشورها و استاندارد دوگانه‌ آمریکایی‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد، بدون هیچ نشانه‌ای از پذیرش غلط‌شان در کشتار میلیون‌ها نفر بی‌گناه براساس دروغ وجود تسلیحات مرگبار در عراق‌ می‌گوید: اگر سوءاستفاده‌ای از قدرت رخ ‌می‌داد می‌شد جورج بوش را متهم کرد، اما به لحاظ قانون قدرت شروع جنگ در دست رئیس جمهور است.

وی در پاسخ به این سؤال که شما آمریکایی‌ها مرتکب جنایت تجاوز به عراق و دیگر کشورها شدید، اما هیچ‌گاه چنین دیدگاهی نسبت به جورج بوش نداشتید، گفت:نه، زیرا هیچ اتهامی علیه بوش وجود نداشت، در جنگ ویتنام هم چنین صحبت‌هایی بود اما آن جا هم اتهامی نبود.

کری در پاسخ به این سؤال که آیا تجاوز به عراق بر اساس یک دروغ نبود، اظهار کرد: در آن زمان نمی‌دانستیم دروغ است، شواهد هم چنین چزی نشان نداد، اما بوش به خودش دروغ می‌گفت، من هم مخالف حمله به عراق بودم، زمان زیادی هم روی آن بحث کردیم، این جنگ یک اشتباه و بر اساس دروغ بود، اما بر اساس قانون آغاز جنگ برعهده رئیس جمهور است، وقتی هم موضوع را فهمیدیم که جنگ آغاز شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چنین چیزی امروز در مورد موضوع محیط زیست و آب و هوا هم وجود دارد، گفت: بایدن با عدالت موضوع محیط زیست را دنبال می‌کند.

 

 

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1318184

مهمترین اخبار ایران و جهان: