نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 07:28

«۱۳ تیر» تاریخ بازگشت نخستین گروه حجاج قزوینی از سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین از بازگشت اولین کاروان زائرین حج تمتع استان در صورت عدم بروز مشکل در پروازها در 13 تیرماه خبر داد.

بشیر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اعزام ۱۱۰۵ نفر از زائرین استان قزوین به حج تمتع اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد از زائرین را بانوان و ۴۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دادند که اولین کاروان دوم خرداد ماه و آخرین کاروان هم ۳۱ خرداد ماه مشرف شدند. 

وی افزود: اولین کاروان معمولاً ۷ تا ۱۰ روز بعد از عید سعید غدیر و عید سعید قربان باز می‌گردند که اگر پروازها با مشکل مواجه نشوند طبق اعلام سازمان حج و زیارت، اولین کاروان استان قزوین ۱۳ تیر ماه و آخرین کاروان 31 تیرماه باز می‌گردند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با اشاره به فوت یکی از زائرین استان قزوین ادامه داد: این زائر که خانم و ۷۲ ساله بود بر اثر ایست قلبی فوت می‌کند و جسد وی به استان منتقل و مراسم تدفین وی انجام می‌شود.

سلیمی خردسال ترین زائر استان قزوین در حج تمتع امسال را یک پسر ۴ ساله به همراه پدر و مادرش و مسن ترین زائر استان را پیرمرد ۹۸ ساله از شهرستان تاکستان ذکر و خاطرنشان کرد: تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ استان قزوین در تاکستان ۱۶٠٠ نفر پشت نوبت هستند و در قزوین و حومه قزوین شامل آبیک، رازمیان، طارم سفلی و بویین زهرا ۱۴۰۰۰ نفر پشت نوبت هستند که هنوز به حج تمتع مشرف نشده‌اند.

وی بیان کرد: تا شهریور سال 90 کسانی که ثبت نام کرده‌اند شامل ۱۷۵ هزار نفر قزوینی هستند که هنوز به حج عمره مشرف نشده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312184

مهمترین اخبار ایران و جهان: