نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 09:21

دیدار دیپلمات نروژی با علی باقری

در ملاقات مدیرکل امور مناطق وزارت امور خارجه نروژ با علی باقری درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اوضاع افغانستان و فلسطین بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «وبیورن دیسویک» مدیرکل امور مناطق وزارت امور خارجه نروژ با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

«وبیورن دیسویک» مدیرکل امور مناطق وزارت امور خارجه نروژ و هیأت همراه که به منظور رایزنی در سطح مدیران کل وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور به تهران سفر کرده است، در پایان این رایزنی‌ها با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات دو طرف درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه و همچنین مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان و فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.

این دیپلمات نروژی همچنین با علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی نیز دیدار و درباره اوضاع یمن به گفت‌وگو پرداخت. مشاور ارشد وزیر امور خارجه مطالبات انصارالله از جمله برقراری آتش بس سراسری، رفع محاصره اقتصادی مردم و حل مشکل پرداخت حقوق کارکنان دولت را منطقی و مبتنی بر نیازهای انساندوستانه مردم یمن ارزیابی کرد. مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه نروژ نیز با اشاره به تلاش‌های کشورش برای کمک به رفع مشکلات انسانی یمن، دستیابی به یک مصالحه به نفع مردم را مستلزم انعطاف طرفین در مذاکرات خواند و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات عربستان سعودی و انصارالله در راستای تبدیل این آتش بس موقت فعلی به یک صلح پایدار، هر چه زودتر از سر گرفته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312384

مهمترین اخبار ایران و جهان: