نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:55

دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

اراک- دفتر نمایندگی وزارت خارجه به منظور رسیدن به اهداف ترسیمی در اولین فرصت در استان مرکزی افتتاح می‌شود و فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه نشست معاونان استاندار مرکزی و نماینده وزارت خارجه به منظور برنامه‌ریزی برای مکان‌یابی، استقرار نیرو و امکانات برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاونین سیاسی، امنیتی، اجتماعی، هماهنگی امور اقتصادی، توسعه مدیریت و منابع، مدیران دفاتر اقتصادی، بازرسی و حقوقی استانداری مرکزی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، به‌منظور ارتقا شاخص‌های توسعه استان و با هدف جذب بازار صادرات در کشورهای آسیایی و آفریقایی، عرضه تکنولوژی و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد دفتر نمایندگی وزارت خارجه (کنسولگری) به عنوان گامی مهم در شناساندن ظرفیت‌های استان مرکزی مورد تأکید قرار گرفت.

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در این نشست و با توجه به دستور ویژه استاندار مرکزی، دفتر نمایندگی وزارت خارجه به منظور رسیدن به اهداف ترسیمی در اولین فرصت در استان مرکزی افتتاح و فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف آغاز خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این خصوص اظهار داشت: راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان با هدف جذب بازار صادرات در کشورهای آسیایی، آفریقایی، عرضه تکنولوژی و توسعه روابط، هدفگذاری شد و با جدیت دنبال می‌شود.

بهنام نظری افزود: این مهم در راستای توسعه بازرگانی اقتصادی و تعاملات تجاری فعالان بازارهای خارجی برای انجام امور به شکل تخصصی پیش‌بینی شده و ۱۵ کشور همسایه ایران بازار هدف برای تولیدات محصولات این استان است که با استقرار این نمایندگی امور تصحیح و دعوت از سفرای خارجی با تعامل از طریق این نمایندگی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۵ کشور همسایه ایران بازار هدف برای تولیدات محصولات این استان است که با استقرار این نمایندگی امور تصحیح و دعوت از سفرای خارجی با تعامل از طریق این نمایندگی محقق می‌شود و با راه‌اندازی این نمایندگی، اتاق بازرگانی، اداره‌کل صنعت و معدن و تجارت استان و کشاورزان برای تأمین مواد خام اولیه و فروش محصولات تولیدی هزینه مضاعف متحمل نمی‌شوند.

نظری عنوان کرد: با راه‌اندازی این نمایندگی می‌توان از ظرفیت آن در امور مربوط به اتباع بیگانه، سفر اربعین و حوزه‌های فرهنگی و سیاسی نیز استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311684

مهمترین اخبار ایران و جهان: