نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:16

پیگیری برای ثبت آثار طبیعی اندیکا در فهرست میراث طبیعی

اندیکا - مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیکا از تهیه پرونده ثبتی برای آثار طبیعی این شهرستان برای ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده ثبت ملی آثار طبیعی شهرستان اندیکا در حال تکمیل و آماده‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلفی در اندیکا وجود دارد، بیان کرد: این شهر زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی متعددی دارد که همواره جزو اهداف اصلی گردشگران برای بازدید است.

موسوی بیان کرد: شهرستان اندیکا با داشتن آثار تاریخی، طبیعت بکر، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای زیبا در چهار فصل سال پذیرای گردشگران و دوستداران طبیعت است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیکا ابراز امیدواری کرد: پس از تکمیل و تأیید پرونده آثار متعدد و بی‌نظیر طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان اندیکا آب و هوایی مناسب، طبیعتی بسیار زیبا و کمیاب دارد و با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی گوناگون همه ساله پذیرای گردشگرانی از سراسر استان و کشور است. یکی از مکانه‌ای تفریحی و گردشگری ان باغات کُتُک در بخش چِلو این شهرستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312684

مهمترین اخبار ایران و جهان: