نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 07:31

ترکیب جمعیت و قومیت دغدغه‌ای جدی برای توسعه یزد است

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: ترکیب جمعیت و قومیت در استان یزد یکی از چالش‌های مهم محسوب می‌شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی توسط متولیان فرهنگی جهت اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش  خبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان، غلامعلی دهشیری در نشست تخصصی مسئولان عالی قضایی استان یزد با مدیران و جمعی از اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در خصوص آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در استان، اظهار کرد: ترکیب جمعیت و قومیت در استان یزد یکی از چالش‌های مهم محسوب می‌شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی توسط متولیان فرهنگی جهت اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: برخی از مسائل و آسیب‌ها جنبه کشوری دارد که تابع سیاست‌های کلی نظام است؛ اما بخشی از آن‌ها جنبه استانی داشته که می‌توان با تعامل و هم‌افزایی بین مدیران ارشد استان با نخبگان و دل سوزان برای آن چاره‌اندیشی کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد ابراز کرد: ثبت جهانی، توسعه اقتصادی و صنعتی، مهاجرت‌پذیری و ... از چالش‌های پیش روی استان است که تهدیدها و فرصت‌ها را در کنار هم پدید آورده است. ضمن اینکه استان یزد به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، جغرافیایی و ... مورد توجه دشمنان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه رفع شبهات وارده و پاسخگویی به سؤالات نسل نوجوان و جوان باید مورد توجه جدی نخبگان جامعه به ویژه طلاب و روحانیون قرار گیرد، تصریح کرد: دشمن به خوبی نقاط قوت نظام را شناسایی و با کار رسانه‌ای مستمر، منظم و هدف‌دار به دنبال تضعیف مؤلفه‌ها و نقاط قوت نظام اسلامی است.

مسئول عالی قضایی استان ادامه داد: در آخرین توطئه دشمن موضوع جایگاه زن در نظام اسلامی و حجاب که از بنیان‌های اصلی جامعه اسلامی است مورد هدف قرار گرفت. هرچند این توطئه شکست خورد؛ اما باید نسبت به آن حساس بود و برای تقویت بنیان‌های دینی و اعتقادی نوجوانان و جوانان با برنامه وارد شد.

دهشیری منشأ بسیاری از آسیب‌ها و جرائم را در مسائل اعتقادی و روان‌شناختی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه در هر دو بخش اعتقادی و روان‌شناختی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و می‌توانند در پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها همیار دستگاه قضایی باشند.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309684

مهمترین اخبار ایران و جهان: