نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 20:47

«اردوغان» و «استولتنبرگ» درباره آخرین تحولات روسیه گفتگو کردند

رییس‌جمهور ترکیه و دبیرکل ناتو امروز درباره درباره آخرین تحولات روسیه و عضویت سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز شنبه با یکدیگر رایزنی کردند.

بر اساس اعلام تلویزیون رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این گفتگوی تلفنی، آخرین تحولات روسیه و عضویت سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را بررسی کرد.

به گزارش الجزیره، دبیرکل ناتو در این تماس تلفنی گفت: گفتگوی مفیدی با رئیس جمهور ترکیه قبل از نشست سران ناتو داشتم. ما به همکاری برای پیوستن سوئد به ناتو ادامه خواهیم داد.

به گزارش رویترز، اردوغان هم در این گفتگو اعلام کرد که سوئد باید اعتراضات حامیان پ‌ ک‌ ک در استکهلم را متوقف کند تا درخواست عضویتش در ناتو چراغ سبز دریافت کند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه ای در این ارتباط اعلام کرد که اردوغان به استولتنبرگ گفت آنکارا نگرش سازنده ای دارد، اما تغییر قوانین تروریسم در سوئد برای برآورده کردن خواسته های ترکیه «بی معنی» بوده است؛ زیرا حامیان پ ک ک هنوز در این کشور تظاهرات می کنند.

ادامه دارد ....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309040

مهمترین اخبار ایران و جهان: