نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 21:45

۲۵۷ هزار دانش‌آموز در استان بوشهر به کلاس درس می‌روند

بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود ۲۵۷ هزار نفر ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی عصر شنبه در نشست با مدیراناز ثبت‌نام بیش از ۱۶۱ هزار و ۱۷۰ نفر دانش‌آموز در مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود ۲۵۷ هزار نفر ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: کسری تعداد دانش‌آموزان مربوط به پایه‌های اول ورودی ابتدایی، هفتم و دهم تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی افزود: ۴۳ هزار و ۵۷ دانش‌آموز استان بوشهر در ۵۸۹ مدرسه غیردولتی که معادل حدود ۱۸ درصد کل دانش‌آموزان است ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام در پنجره واحد

موحدی بیان کرد: پیش ثبت‌نام پایه‌های اول و هفتم از طریق سامانه پیش ثبت‌نام در پنجره واحد در حال اجرا است و ثبت‌نام پایه دهم پس از اتمام هدایت تحصیلی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدارس دولتی مدیران حق دریافت شهریه از اولیا دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام ندارند، اظهار داشت: در این راستا ۴۲۷ مورد بازدید انجام شده است.

موحدی از تشکیل ۳۷ تیم نظارتی بر ثبت‌نام دانش‌آموزان استان بوشهر خبر داد و افزود: تاکنون چند مورد تخلف در عرصه دریافت شهریه در مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام مشاهده شد و با همکاران برخورد و یا تذکر داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر سرانه مدارس دولتی را در زمینه هزینه‌های مختلف مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مشارکت اولیا دانش‌آموزان در عرصه حل مشکلات مدارس ستودنی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1361840

مهمترین اخبار ایران و جهان: