نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 13:45

جابجایی ۴۳۹ هزار مسافر خراسان‌شمالی طی سه ماه گذشته

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از جابجایی ۴۳۹ هزار و ۱۱۷ مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان طی سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۴۳۹ هزار و ۱۱۷ مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان طی سه ماه گذشته جابجا شدند.

وی با اشاره به افزایش ۱۴.۷ درصدی جابجایی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: این تعداد مسافر توسط ۵۹ هزار و ۴۹۰ سفر از مبادی شهرستان‌ها به سایر نقاط استان و کشور جابجا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی علت کاهش این آمار را سفر به وسیله ناوگان با ظرفیت بالا دانست و افزود: طی سه ماه نخست سال جاری ۷۴ درصد از سفرها با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در قالب جابجایی ۲۸۵ هزار و ۸۵۸ مسافر درون استانی و مابقی برون استانی بوده است. 

وی با بیان این که در این بازه زمانی ۳۱.۴ درصد از سفرها با اتوبوس و بقیه با مینی‌بوس و سواری کرایه عمومی انجام شده است، تصریح کرد: ۳۸ شرکت ۸۴۹ ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل ۱۵۳ دستگاه اتوبوس، ۲۵۹ دستگاه مینی بوس و ۴۳۷ دستگاه سواری کرایه عمومی و هزار و ۳۸۲ راننده در بخش جابجایی مسافر خدمات‌رسانی می‌کنند.

مشتری خاطرنشان کرد: مسافران می‌توانند شکایات و انتقادات خود از عملکرد شرکت‌های مسافری و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوط به تخلفات در اسرع وقت رسیدگی شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327984

مهمترین اخبار ایران و جهان: