نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 13:00

دور جدید اعطای تسهیلات به فعالیت‌های فرهنگی در اردبیل آغاز شد

اردبیل- معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از آغاز دور جدید اعطای تسهیلات به فعالیت‌های فرهنگی با هدف حمایت از مشاغل خانگی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر آزاددل پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی حل مشکلات فعالین حوزه هنر استان اردبیل اظهار کرد: دور جدید اعطای تسهیلات با هدف حمایت از مشاغل خانگی و به منظور حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت برنامه‌های مرتبط با تولید و ایجاد اشتغال به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و قرآنی در اردبیل آغاز شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی کم بهره با سود ۴ درصد طی سال‌های اخیر برای مشاغل خانگی افزود: سقف تسهیلات مستقل امسال ۱۵۰ میلیون تومان و برای پشتیبان به ازای هر تحت پوشش، ۱۰۰ میلیون تعیین شده است که سقف آن تا ۴ میلیارد خواهد بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: متقاضیان پس از کسب اطلاعات لازم، آگاهی از رشته و فعالیت‌های مرتبط و ثبت نام در سامانه https://smkh.mcls.gov.ir می‌توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند و از مزایای این تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند.

آزاددل خاطرنشان کرد: اولویت اعطای این تسهیلات با طرح‌های پشتیبان است که در آن، اشخاص برای ایجاد شغل خانگی مصوب، ضمن داشتن سابقه فعالیت در زمینه مرتبط، چندین نفر را به عنوان افراد تحت پوشش شاغل در طرح مورد حمایت قرار می‌دهند.

وی افزود: فعالان حوزه فرهنگ و هنر و قرآن که نمی‌توانند در بیرون از خانه کار کنند و توانمندی‌های بالای آنها مورد استفاده قرار نگرفته و نرخ مشارکت پایینی را در اقتصاد و اشتغال دارند، یا دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و کسانی که به هر دلیلی مایل هستند در خانه کار کنند و در محیط خانه بهتر و بیشتر فعالیت کنند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی، مجوز فعالیت دریافت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295240

مهمترین اخبار ایران و جهان: