نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:54

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: در شناساندن مفاخر کشور به جوانان کوتاهی شده است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه اقدام جدی برای حوزه مفاخر نیست، گفت: چرا در کشوری با این حجم از مفاخر و بزرگان هیچ برنامه مدونی برای شناساندن این افراد به نسل جوان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری صبح امروز در نشست با رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: معرفی مفاخر و بزرگان کشور به جوانان به عنوان یک الگوی موفق و در راستای مقابله با فرهنگ غربی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این حوزه تا کنون اقداماتی صورت گرفته است اما هنوز این خلا احساس می‌شود امیدواریم با راه‌اندازی دفاتر انجمن مفاخر کشور در استان‌ها این نیاز برطرف شود.

وی افزود: با تاکیدات مقام معظم رهبری، توجه و اهتمام دولت و کمک مجلس از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای معرفی مفاخر و بزرگان کشور و چهارمحال و بختیاری استفاده شود چرا که بسیاری از این بزرگان هنوز در استان ما گمنام هستند.

حوزه فرهنگ در برنامه هفتم توسعه ضعیف است

احمد راستینه رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: هر جامعه‌ای به مفاخر خود شناخته می‌شود و این بزرگان هنجارساز و ساختارساز هستند.

وی با ابراز گلایه از اینکه چرا تا کنون از ظرفیت کمیسیون فرهنگی برای کمک به انجمن استفاده نشده است، افزود: برای کشوری با این تعداد مفاخر و بزرگان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بسیار ناچیز است چرا که در نهایت ۳۰ تا ۴۰ درصد این اعتبار تخصیص خواهد یافت.

راستینه اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه دولت اقدام جدی برای حوزه مفاخر ندارد و این جای تعجب و سوال است که چرا در کشوری با این حجم از مفاخر و بزرگان هیچ برنامه مدونی برای شناساندن این افراد به نسل جوان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در همین راستا مجلس شورای اسلامی بارها اعلام آمادگی کرده‌ و انتظار داریم در دولت عزم جدی در معرفی برنامه‌های فرهنگی وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حوزه فرهنگ در تخصیص اعتبارات مظلوم است در صورتی که همین فرهنگ، تمدن را خلق کرده است.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ در برنامه هفتم توسعه ضعیف است چرا که ما هنوز به این باور نرسیده‌ایم که فرهنگ تمدن‌ساز است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302140

مهمترین اخبار ایران و جهان: