نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:07

استاندار کردستان: روابط با نخبگان تسهیل گیری شود

استاندار کرستان گفت: در ساختار اداری استان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند شرایط را برای ارتباط بیشتر نخبگان و تسهیل‌گری اقدامات آنان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در نشست استانی با مخترعین، نخبگان و کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات کردستان اظهار داشت: استان کردستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد و بیان ایده‌ها از سوی نخبگان جای خوشحالی و خرسندی است و می‌توان از آن برای توسعه استان بهره برد.

وی افزود: منکر مشکلات نیستیم و با وجود برخی از مشکلات تمام تلاش خود را برای به کارگیری ایده نخبگان به کار خواهیم گرفت اما بدون همراهی و همدلی یکدیگر این مهم محقق نمی‌شود.

استاندار کرستان بر استمرار این جلسات تاکید کرد و افزود: گروه‌ها و افراد نخبه باید با ما هم فکری کنند و دایره این جلسات باید وسیع‌تر شود.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: در ساختار اداری استان برخی دستگاه‌ها موظف هستند شرایط برای ارتباط بیشتر با نخبگان و تسهیل‌گری اقدامات آنان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ما مدیران اجرایی باید در حوزه صنعت و تولید به عنوان تدارک‌دهنده باشیم و شرایط را برای فعالیت قشر فراهم کنیم و کار را راحت‌تر کنیم، تاکید کرد: بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در حوزه نخبگان وظیفه دارند و دستگاه‌های اجرایی همچون صمت و جهاد کشاورزی می‌تواند بهره‌بردار ایده‌های نخبگان باشند.

استاندار کردستان گفت: یکی از درخواست‌های  ما از پارک علم و فناوری تسهیل ارتباط با نخبگان است و بنده آمادگی دارم ماهی یکبار این جلسات را برگزار کنم.

وی به ضرورت دستور کار مشخص و برنامه‌ریزی منظم جلسات اشاره کرد و گفت: اگر جلسات در زمان و با دستور کار مشخص برگزار شود می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

زارعی‌کوشا با اشاره به مضیقه و محدودیت استان کردستان در حوزه منابع بانکی، افزود: منابع بانکی استان 6 دهم درصد کل منابع بانکی کشور است و این باعث شده مخترعان، کارآفرینان و تولیدکنندگان با مشکل مواجه شوند و این مسئله باید در سطح کلان حل شود.

وی عنوان کرد: در جلسه هفته آینده دولت تمام تمرکز خود را برای بهبود روند پرداخت تسهیلات تبصره 16 و 18 انجام خواهم داد.

استاندار کردستان به پیگیری مستمر انتقال حساب بانکی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی به داخل استان اشاره کرد و گفت: در تمام جلسات به صراحت اعلام کرده‌ام معادنی که حاضر به انتقال حساب بانکی خود به داخل استان نیستند، برق و گاز صنایع خود را نیز از همان استان‌ها تامین کنند.

وی تاکید کرد: این موضوعات حق مردم است و در همین زمینه و در ادامه این پیگیری‌ها و برخی از صنایع بزرگ از جمله معدن طلای قروه حساب‌های خود را به بانک‌های داخل استان منتقل کردند.

زارعی‌کوشا از بیان طرحی از سوی یکی از نخبگان حاضر در جلسه در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و درمان بیماری سرطان استقبال کرد و گفت: مرکز تحقیقات دانشگاه علوم‌پزشکی و پارک علم و فناوری تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان را امضا کنند.

وی نخبگان را عامل جهشی برای دستیابی اهداف دستگاه‌های اجرایی نام برد و افزود: تغییر الگوی کشت در استان از مهم‌ترین اهداف بخش کشاورزی است که ایده‌های نخبگان این بخش می‌تواند راهگشا و کارساز باشد.

انتهای پیام2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302540

مهمترین اخبار ایران و جهان: