نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 14:58

مدیرکل جدید پزشکی قانونی گیلان معرفی شد

رشت - مدیرکل جدید پزشکی قانونی گیلان طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان گیلان با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و جمعی از مسئولان استانی صبح پنج شنبه برگزار و «علی سلیمان پور» به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی گیلان معرفی شد.

«امیر حسین مهدوی» معاون آموزش و پژوهش سازمان پزشکی قانونی کشور با تقدیر از مهدی قربانی ثمین مدیرکل سابق پزشکی قانونی گیلان اظهار کرد: حمایت و همکاری دستگاه قضا از پزشکی قانونی می‌تواند زمینه خدمت بهتر کارشناسان این سازمان را برای مردم فراهم کند.

مهدوی با اشاره به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته پزشکی قانونی کشور به ویژه در گیلان افزود: تراشه ژنتیک که پیش از این از کشورهای آلمان و آمریکا وارد کشور می‌شد به تازگی، به همت ۲ جوان متخصص گیلانی تولید شده و به زودی در هفته قوه قضائیه از این فناوری علمی تمام ایرانی رونمایی خواهد شد.

وی تأمین و تهیه زیر ساخت‌های کار پزشکی قانونی را برای پیشبرد اهداف این سازمان مهم عنوان کرد و گفت: بکار گیری جوانان نخبه و مستعد در بدنه پزشکی قانونی می‌تواند در احقاق حقوق مردم مؤثر باشد.

برقراری عدالت از اهداف نظام اسلامی است

«حجت الاسلام حمزه خلیلی» رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه کارشناسان پزشکی قانونی به عنوان وکلای مردم در تلاش برای گرفتن حق مردم هستند، گفت: عجله و پیش فرض‌های ذهنی در امر کارشناسی، بزرگترین خطر برای اجرای عدالت است.

حجت الاسلام خلیلی، برقراری عدالت را از اهداف نظام اسلامی دانست و افزود: جایگاه پزشکی قانونی به عنوان مبنای صدور آرا در اعلام نظر کارشناسی برای قضاوت عادلانه در رسیدگی به پرونده‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287084

مهمترین اخبار ایران و جهان: