نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 09:06

۵۰ درصد از اراضی کشاورزی بروجن از چرخه تولید خارج شده است

شهرکرد_سرپرست فرمانداری بروجن گفت: ۵۰ درصد از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به دلیل مشکلات کم‌آبی از چرخه تولید خارج شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتاح کرمی صبح سه شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های کشاورزی شهرستان بروجن گفت: ۶ طرح بخش کشاورزی در این شهرستان با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان با اشتغال ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به بهره‌برداری رسید.

فتاح کرمی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل واحدهای گلخانه‌ای، سردخانه، آبیاری تحت فشار و لایروبی و مرمت قنوات بود که در این شهرستان انجام شد.

کرمی افزود: با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به دلیل مشکلات کم‌آبی از چرخه تولید خارج شده؛ بنابراین مدیریت مصرف آب ضروری و توجه به احداث گلخانه‌ها مهم است.

وی با اشاره به ارتقای سطح زیرکشت گلخانه‌ای در این شهرستان گفت: تعداد واحدهای در حال بهره‌برداری گلخانه در بروجن ۳۸ واحد با مساحتی حدود ۱۷ هکتار است و ۹۵ هکتار مجتمع‌های گلخانه و شخصی در دست احداث می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته جهاد کشاورزی، گفت: در روزهای آتی در استان مجموعاً ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان توسط آورده مردم، تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض دولتی در استان به افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین برزگر افزود: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه در هفته جهاد کشاورزی در استان یک هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281740

مهمترین اخبار ایران و جهان: