نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 15:26

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت و معدن در کرمان

کرمان - نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و ماشین‌آلات وابسته، با حضور ۹۸ شرکت معدنی از سراسر کشور و جهان در کرمان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت و معدن و چهارمین نمایشگاه ماشین‌آلات معدنی با حضور ۹۸ شرکت معدنی از سراسر کشور و جهان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق در کرمان با حضور جمعی از مسئولین و فعالان حوزه صنعت و معدن افتتاح شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه طبق قانون باید ۱۵ درصد حقوق معادن به استان برگردد و در زمینه‌های رفاهی و اقتصادی هزینه شود اما این در حالی است که این برگشت این حقوق اتفاق نمی‌افتد، گفت: در استان کرمان بیش از هشت میلیارد تن ذخایر و ظرفیت‌های معدنی کشف شده وجود دارد که ۸۳.۵ درصد از آنها به معادن فولادی اختصاص دارد.

مهدی حسینی نژاد افزود: نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا این سهم قانونی معادن به استان برگردد و برای توسعه بخشهای مختلف استان هزینه شود.

وی اظهار داشت: استفاده بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان‌ها در جهت بهره وری که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است، باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284884

مهمترین اخبار ایران و جهان: